ne. Ide o dielo dizajnéra Iana Calluma. Podľa Jaguáru by auto malo byť schopné zrýchlenia z 0 na 96 km/h za menej než päť sekúnd a výkonový potenciál má stačiť na najvyššiu rýchlosť 288 km/h.
Významnou bezpečnostnou novinkou budú airbagy, ktoré pomôžu zmeniť rozloženie šancí pri strete chodca s automobilom.
Jeden z problémov, ktoré v súčasnosti automobilky riešia je totiž bezpečnosť chodcov. Na ich nedostatočnú úroveň upozorňuje nízkymi známkami aj Euro NCAP.
Aerodynamika a dizajn si žiadajú, aby bol motorový priestor pomerne kompaktný, takže medzi kapotou a vekom hlavy valcov je iba minimálny priestor pre prípadné deformácie kapoty, ktoré by stlmili náraz chodca. Čiastočné riešenie je v optimalizácii tvaru a deformácií kapoty, ale na zásadnejšiu inováciu v podobe airbagov sa zatiaľ v sériovej výrobe čakalo. Prichádza s ňou Jaguár a dodávateľ systému Autoliv. Pri detekcii zrážky s chodcom je vpredu uchytená kapota nadvihnutá vo svojej zadnej časti (pri čelnom skle). Práve tam často hrozí zrážka s tvrdými alebo ostrými hranami (lemy plechov, stierače, hrana skla). Airbagy zdvihnú kapotu asi o 17 cm. Hlavnou myšlienkou je oddialiť dráhu chodca na kapote od kontaktu s tvrdými časťami motora.
Masívna dieselizácia zasiahne aj špičkové kupé XK, ktorého nová generácia uvedená na trh v budúcom roku bude môcť spaľovať naftu, a to aj v prípade kabrioletu. Vytrvalým kritikom vezmú časť argumentov. Očakávané výkony - cca 200 kW a 600 Nm sa postará o zrýchlenie na stovku za sedem sekúnd a mimoriadne pružné zrýchlenie hlavne v nízkych otáčkach. Mimo pozornosti pochopiteľne nezostala ani dvojtretinová spotreba paliva.
Zdroj: auto.cz