Zákazníkov tzv. večierok, ktoré začali po celom Slovensku vznikať v prvej polovici 90. rokov, dnes preberajú nákupné centrá. Počet obchodov klesá, no rastie predajná plocha. Za uplynulých päť rokov klesol počet zamestnancov v obchodoch s potravinami o 60 percent.
Večierky dnes ľudia navštevujú najmä pred výplatami, keď nemajú na veľký nákup. "Len čo je po výplate a ľudia majú viac peňazí, radšej idú do veľkých obchodov. Myslia si, že ušetrili. Pred výplatou chodia k nám," hovorí majiteľ malého bratislavského obchodu Richard Valentovič.
Večierky postupne zanikajú. Pri nízkych tržbách si môžu ich majitelia dovoliť menej tovaru, čo zas znamená pokles zákazníkov. Menšie množstvo kupujúcich opäť vyústi do nižších príjmov. Malí obchodníci navyše svojou ekonomickou silou nemôžu konkurovať veľkým obchodným reťazcom, a od dodávateľov kupujú tovar drahšie. (eko)