BRATISLAVA - Najvyššiu sledovanosť z televíznych staníc má stále televízia Markíza, ktorú pozerá cez 65 percent divákov. Vyplýva to z prieskumu Market & Media & Lifestyle - TGI, ktorý od januára do apríla uskutočnila agentúra Median SK v spolupráci so spoločnosťou BMRB International na vzorke 2 172 respondentov. V jesennom prieskume mala Markíza o 2 percentá menej.
Čísla sledovanosti v prieskume sú vyššie, ako pri peoplemetrových meraniach, keďže zisťuje, ktorú stanicu respondenti sledovali "včera" bez presnejšieho časového vymedzenia. Riaditeľka analýz programu Markízy Katarína Rimóczyová hovorí, že je dôležité, že pozície televíznych staníc sú potvrdené z ďalšieho nezávislého zdroja.
Jednotka STV mala sledovanosť na úrovni 37 percent, čo je o 4 percentá viac, ako na jeseň. Podľa Jindřicha Bardona z Median SK najdynamickejší rast STV jednoznačne spôsobila súťaž SuperStar. Podľa Branislava Zahradníka z vedenia STV má prieskum pre televíziu skôr orientačnú hodnotu. Podľa peoplemetrov mala Jednotka v máji okolo 18 percent, Dvojka 4,5 - 5,6 percenta.
Za STV sa umiestnila televízia JOJ s 24,5 percenta, nasleduje Dvojka so 7, česká komerčná Nova s 5 a nemecká RTL Klub so 4 percentami. Televízie TA 3, Magyar TV 1 a Prima TV majú cez 3 percentá. Prvý program Českej televízie sleduje u nás 2,6 percenta, druhý 0,4 percenta opýtaných. Spektrum sleduje 1,5 percenta, Discovery a Music Box majú po 0,6 percenta. Vysokú sledovanosť majú maďarské televízie - spolu takmer 10 percent.
V podiele na trhu je tiež prvá Markíza - pozerá ju 48 percent z ľudí, ktorí majú zapnutý televízor. Jednotka si zvýšila podiel z 18 na 21 percent, JOJ dosiahla 12 percent.
Slovenskú päticu uzatvára spravodajská TA 3 s jednopercentným podielom.
Z rozhlasových staníc je najpočúvanejšie stále Rádio Slovensko s viac ako 19 percentami. Rádio Expres si opäť zlepšilo pozíciu - na 17,9 percenta, Fun Rádio stúplo zo 7 na 9, Rádio Okey kleslo z 9 na 6 a Rádio Regina o pol percenta na 5,3 percenta. Pokles počúvanosti sa nepodarilo zastaviť ani Rádiu FM či rádiu Twist, pozíciu si vylepšilo napríklad rádio Lumen.
Analytik Jindřich Bardon si myslí, že Rádio Slovensko si napriek miernemu poklesu stále drží svoju základňu. Podľa neho komerčné rádiá Expres a Fun vyťažili na SuperStar aj preto, že sa ich moderátori objavili v televízii. Rádio FM sa podľa neho posilní. "Poslucháči sa ešte len zoznamujú s novou značkou, chce to čas."
Rádio Expres si s 26 percentami zlepšilo aj pozíciu v podiele na trhu, nasleduje Rádio Slovensko, ktoré si udržalo 22-percentný podiel. (sita, zu)
Televízie
Sledovanosť
I/2005 III/2004 II/2004
Markíza 65 63 64
Jednotka 37 33 30
JOJ 25 23 22
Dvojka 7 6 7
TA 3 3 3 4
Podiel na trhu
Markíza 48 49 49
Jednotka 21 18 16
JOJ 12 11 12
Dvojka 2 3 3
TA 3 1 1 1
Zdroj: MML - TGI, Median SK, 2004 - 5
Rádiá
Počúvanosť
I/2005 III/2004 II/2004
Slovensko 19,2 20,2 24,4
Expres 17,9 17,7 15,4
Okey 6,4 9,1 7,5
Fun 9,0 7,1 9,3
Regina 5,3 5,9 5,1
Rádio FM 4,7 5,4 6,5
Twist 2,5 3,4 4,4
Východ b 1 (Prešov) 2,8 2,9 3,4
Lumen 3,2 2,5 2,5
Danubius Rádió 1,7 1,8 2
Sláger Rádió 1,3 1,2 1,5
Devín 0,8 1,1 0,8