Markíza najsledovanejšia, STV najviac rástla, Slovensko kleslo

BRATISLAVA - Najvyššiu sledovanosť z televíznych staníc má stále televízia Markíza, ktorú pozerá cez 65 percent divákov. Vyplýva to z prieskumu Market & Media & Lifestyle - TGI, ktorý od januára do apríla uskutočnila agentúra Median SK v spolupráci ...

BRATISLAVA - Najvyššiu sledovanosť z televíznych staníc má stále televízia Markíza, ktorú pozerá cez 65 percent divákov. Vyplýva to z prieskumu Market & Media & Lifestyle - TGI, ktorý od januára do apríla uskutočnila agentúra Median SK v spolupráci so spoločnosťou BMRB International na vzorke 2 172 respondentov. V jesennom prieskume mala Markíza o 2 percentá menej.

Čísla sledovanosti v prieskume sú vyššie, ako pri peoplemetrových meraniach, keďže zisťuje, ktorú stanicu respondenti sledovali "včera" bez presnejšieho časového vymedzenia. Riaditeľka analýz programu Markízy Katarína Rimóczyová hovorí, že je dôležité, že pozície televíznych staníc sú potvrdené z ďalšieho nezávislého zdroja.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Jednotka STV mala sledovanosť na úrovni 37 percent, čo je o 4 percentá viac, ako na jeseň. Podľa Jindřicha Bardona z Median SK najdynamickejší rast STV jednoznačne spôsobila súťaž SuperStar. Podľa Branislava Zahradníka z vedenia STV má prieskum pre televíziu skôr orientačnú hodnotu. Podľa peoplemetrov mala Jednotka v máji okolo 18 percent, Dvojka 4,5 - 5,6 percenta.

Za STV sa umiestnila televízia JOJ s 24,5 percenta, nasleduje Dvojka so 7, česká komerčná Nova s 5 a nemecká RTL Klub so 4 percentami. Televízie TA 3, Magyar TV 1 a Prima TV majú cez 3 percentá. Prvý program Českej televízie sleduje u nás 2,6 percenta, druhý 0,4 percenta opýtaných. Spektrum sleduje 1,5 percenta, Discovery a Music Box majú po 0,6 percenta. Vysokú sledovanosť majú maďarské televízie - spolu takmer 10 percent.

SkryťVypnúť reklamu

V podiele na trhu je tiež prvá Markíza - pozerá ju 48 percent z ľudí, ktorí majú zapnutý televízor. Jednotka si zvýšila podiel z 18 na 21 percent, JOJ dosiahla 12 percent.

Slovenskú päticu uzatvára spravodajská TA 3 s jednopercentným podielom.

Z rozhlasových staníc je najpočúvanejšie stále Rádio Slovensko s viac ako 19 percentami. Rádio Expres si opäť zlepšilo pozíciu - na 17,9 percenta, Fun Rádio stúplo zo 7 na 9, Rádio Okey kleslo z 9 na 6 a Rádio Regina o pol percenta na 5,3 percenta. Pokles počúvanosti sa nepodarilo zastaviť ani Rádiu FM či rádiu Twist, pozíciu si vylepšilo napríklad rádio Lumen.

Analytik Jindřich Bardon si myslí, že Rádio Slovensko si napriek miernemu poklesu stále drží svoju základňu. Podľa neho komerčné rádiá Expres a Fun vyťažili na SuperStar aj preto, že sa ich moderátori objavili v televízii. Rádio FM sa podľa neho posilní. "Poslucháči sa ešte len zoznamujú s novou značkou, chce to čas."

SkryťVypnúť reklamu

Rádio Expres si s 26 percentami zlepšilo aj pozíciu v podiele na trhu, nasleduje Rádio Slovensko, ktoré si udržalo 22-percentný podiel. (sita, zu)

Televízie

Sledovanosť

  I/2005 III/2004 II/2004

Markíza 65 63 64

Jednotka 37 33 30

JOJ 25 23 22

Dvojka 7 6 7

TA 3 3 3 4

Podiel na trhu

Markíza 48 49 49

Jednotka 21 18 16

JOJ 12 11 12

Dvojka 2 3 3

TA 3 1 1 1

Zdroj: MML - TGI, Median SK, 2004 - 5

Rádiá

Počúvanosť

  I/2005 III/2004 II/2004

Slovensko 19,2 20,2 24,4

Expres 17,9 17,7 15,4

Okey 6,4 9,1 7,5

Fun 9,0 7,1 9,3

Regina 5,3 5,9 5,1

Rádio FM 4,7 5,4 6,5

Twist 2,5 3,4 4,4

Východ b 1 (Prešov) 2,8 2,9 3,4

SkryťVypnúť reklamu

Lumen 3,2 2,5 2,5

Danubius Rádió 1,7 1,8 2

Sláger Rádió 1,3 1,2 1,5

Devín 0,8 1,1 0,8

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 311
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 909
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 386
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu