Nové firmy k nám prišli najmä v roku 1993, presadiť sa snažila hlavne Algida a Schöller. Analýzy predpokladali, že do šiestich rokov stúpne spotreba zmrzliny až o sto percent. Nestalo sa, v posledných rokoch chuť na zmrzlinu nerastie.
Podľa majiteľky jednej z malých výrobní zmrzliny na východe Slovenska, pokazila Algida na Slovensku trh. „Odberateľom nasľubovali veľké zľavy. Na to doplatilo aj veľa malých slovenských regionálnych výrobní. Menšie slovenské firmy, ale aj veľké, nedokázali každému obchodníkovi ponúknuť zadarmo napríklad mraziarenské pulty, ako to robila Algida.“
Na Slovensku je asi sedem, alebo osem známejších výrobcov zmrzliny, a zhruba päť väčších dovozcov. Podľa výrobno-obchodného námestníka poprednej slovenskej firmy Laktis Jána Vojta, sa vlaňajšia spotreba znížila. „Oproti plánu, z ktorého výrobcovia aj obchodníci na našom trhu vychádzali, sa podarilo predať asi šesťdesiat až sedemdesiat percent.“
Najobľúbenejšia je vanilková a čokoládová zmrzlina. „Výrobky sa predávajú podľa sezóny. V lete sa predáva najmä impulzný tovar – nanuky, kornúty, čiže v malom balení. V zime idú viac väčšie balenia – litrové, najmä rolády, torty, severkový sneh,“ povedal Ján Vojt. (rf)