Vyplýva to z výskumu verejnej mienky Market & Media & Lifestyle agentúry Median Sk, ktorý sa uskutočnil v dňoch 3. 1. 2005 24. 4. 2005 na vzorke 2172 respondentov.
Denník SME číta denne 9,3 % obyvateľov Slovenska, počet jeho čitateľov sa zvýšil oproti poslednej vlne prieskumu o 0,2 %. Naopak, čítanosť denníka Pravda mierne klesla na 9,4 %. Nasledujú denníky Šport (5,1 %), Korzár (3,7 %) a Új Szó (3,3, %).
Aspoň raz za týždeň číta denník Nový Čas takmer 2,5 milióna ľudí (56,7 %), na druhom mieste je denník SME s 1,065 milióna čitateľov (24,2 % populácie). Nasledujú denníky Pravda s 1,063 milióna čitateľov (24,2 %), Šport (12,7 %) a Korzár (9,4%).
Týždenníky zaznamenali mierny pokles čítanosti, číta ich 58 % populácie. Najčítanejším týždenníkom je Plus 7 dní s čítanosťou 13 %, nasleduje Nový Čas pre ženy (11%), Markíza (9 %), Život (8 %) a Eurotelevízia (7 %). Regionálne týždenníky MY vydavateľstva Petit Press číta 8 % slovenskej populácie a prílohu a týždenník TV OKO 7 % populácie. (r)