ceny. To vyvolalo okamžitú reakciu konkurencie, ktorá chcela prísť s ešte lacnejším sortimentom. Čím viac obchodov sa pustilo do znižovania cien, tým bolo pre ostatných predajcov nevyhnutnejšie zapojiť sa o týchto pretekov. Výsledkom bolo, že od septembra štatistici namerali rast cien potravín len v januári a v máji.
Predseda najväčšieho obchodného reťazca na Slovensku COOP Jednota Adrián Ďurček na konferencii týždenníka Trend Marketingový manažment 2005 povedal, že je ilúziou myslieť si, že za cenovú vojnu môže len Lidl. Ak by ostatné obchody na jeho ceny nezareagovali, nič by sa nestalo. Je presvedčený, že dnes sa už cenovej vojne vyhnúť nedá.
Obchodné reťazce priznávajú, že pravidelne monitorujú ceny konkurencie a podľa nich upravujú aj vlastné. Niektoré reťazce priamo garantujú, že ich výrobky sú najlacnejšie. Ak zákazník niekde objaví daný výrobok lacnejšie, vrátia mu rozdiel alebo dokonca aj niekoľkonásobok rozdielu. (pcs)