Prečo sa venujete STV?
"Nemám rada, keď sa zavádza. Riaditeľ STV Richard Rybníček rád ohúri dobrou správou, napríklad o takmer vyrovnanom rozpočte televízie. V roku 2004 sa STV priblížila k vyrovnanému rozpočtu len vďaka tomu, že dostala od vlády 400-miliónovú dotáciu. Rok predtým dostala 620 miliónov. Keď som sa riaditeľa pýtala na efektivitu niektorých jeho krokov, odpovedal mi, že bola primeraná."
Čo navrhujete?
"Zásadné zmeny v kontrole hospodárenia tak, aby sa zvýšila transparentnosť. Už rok žiadam riaditeľa, aby sa prostriedky z koncesionárskych poplatkov viedli v STV na samostatnom účte. Neúspešne. STV, ale aj SRo totiž nemôžu používať koncesionárske poplatky na podnikateľskú činnosť, ale len na výrobu programov. Ak máte všetko obrazne povedané na jednom účte, neviete poriadne, čo sa na čo použilo."
Má sa na politickej pôde hovoriť aj o programoch v STV?
"Keď som na výbore pre vzdelanie a kultúru prvýkrát hovorila, že sa treba venovať nielen hospodáreniu v STV, ale aj kvalite jej programov, tak sa niektorí kolegovia ohradili, že to sa robilo za socializmu. Vo verejnoprávnych médiách krajín Európskej únie je to však bežné. Dnes to už kolegovia rešpektujú."
(zu)
Čo je podľa vás hlavným dôvodom, ktorý viedol k súčasnej vlne kritiky vedenia STV?*
konkurečný boj medzi STV a komerčnými televíziami | 46,8 % |
málo pôvodnej tvorby vo vysielaní STV | 23,4 % |
politické záujmy | 22,6 % |
osobné záujmy niektorých umelcov | 22,2 % |
neviem | 14,9 % |
nízka kvalita programov STV | 14,4 % |
komercionalizácia vysielania STV | 9,6 % |
(* respondenti mali možnosť uviesť dva dôvody)
Všetky uvedené údaje vyjadrujú percentá, ak nie je uvedené inak, na otázku odpovedali všetci respondenti (N = 500).
Limit reklamy vo verejnoprávnych médiách v Európe z celkového denného vysielacieho času
Krajina | Percento |
Belgicko (Flámsko) | 10 |
Česko | 1 |
Poľsko | 15 |
Portugalsko | 12,5 |
Francúzsko | 10 |
(znižujú na 8 percent) | |
Rakúsko | 2,7 (nie je duálny systém) |
Írsko | 10 |
Slovensko | 3 |
Taliansko | 4 |
Slovinsko | 15 |
Maďarsko | 10 |
Španielsko | 15 |
Nemecko | 1,4 |
Škandinávia | |
Veľká Británia |
Zdroj: ARBOmedia, 2003
Prieskum pre denník SME realizovala agentúra Markant v dňoch 8. a 9. júna 2005 prostredníctvom CATI prieskumu na vzorke 500 respondentov.
Vzorka je reprezentatívna podľa pohlavia, veku, vzdelania, veľkosti sídla a regiónu.