"Oslovil ma petičný výbor a teraz je len na vlastníkoch, koľkí z nich podpíšu s mojou právnickou kanceláriou zmluvu," povedal Abelovský. Pokúsi sa žalobou donútiť štát, aby doplatil majiteľom takú sumu, aby všetci dostali rovnako.
Abelovský hovorí, že zmluva, podľa ktorej majitelia predali štátu pozemky lacnejšie ako iní, "bola podpísaná v rozpore s dobrými mravmi, čoho následkom je neplatnosť právneho úkonu". Ďalšími žalobami chce napadnúť aj výstavbu infraštruktúry, ktorá sa deje bez stavebného povolenia.
Žilinský primátor Ján Slota, ktorý je oprávnený podpísať stavebné povolenie, na našu otázku, či ho už vydal, odpovedal: "Ak stavebné povolenie nie je, bude."
Podľa Margity Mravcovej z petičného výboru výstavba na pozemkoch súkromných vlastníkov pokračuje. Zástupca spoločnosti Žilina Invest Stanislav Vinc povedal, že navezený štrk je súčasťou archeologického prieskumu "aby sa tam stroje dostali".
Archeologický prieskum je možné podľa zákona vykonávať iba so súhlasom vlastníkov pozemkov, tí na to súhlas nedali.
Jana Tokolyová z tlačového oddelenia Generálnej prokuratúry povedal, že "v občianskoprávnych veciach prokuratúra koná len na podnet". Žiaden zatiaľ neprišiel.
Vinc povedal, že sa dohodol s majiteľmi pozemkov na tom, že nebudú brániť prácam na svojich pozemkoch a na budúci týždeň im predloží znalecké posudky, na základe ktorých dostanú peniaze. Očakáva, že na nich bude suma okolo 350 korún za štvorcový meter . Niektorí z vlastníkov však pozemky predať nechcú dovtedy, kým im štát nedoplatí za pozemky pod automobilkou, ktoré predali za 140 korún za štvorcový meter.
"V prípade, že ľudia nebudú chcieť predať pozemky pod infraštruktúrou, budú vyvlastnení. Rýchlejšie konanie s výsledkom asi do troch mesiacov umožňuje nový stavebný zákon, ktorý poslanci prijali na poslednej schôdzi. Do platnosti vstupuje začiatkom budúceho mesiaca.
"Ak sa do 1. júla nedohodneme, muži sú rozhodnutí tam aj spávať," povedala Justína Kozánková z petičného výboru. (rk)