lnu šancu a rezignuje".
Potvrdzuje to aj Zuzana Valachovičová z Kooperativy: "Súdne spory z dôvodu uplatnenia zníženia poistného plnenia sú vedené voči poisťovni len výnimočne."
Stašenková si myslí, že klienti sú pri poisťovaní v nerovnoprávnom postavení. Na strane poisťovní sú totiž celé tímy právnikov, ktorí pripravujú zmluvy, spotrebiteľ je na posúdenie ich výhodnosti sám. Štátu vyčíta, že viac nepodporuje nezávislé spotrebiteľské združenia, ktoré potom nemajú peniaze na zaplatenie kvalitných ľudí na riešenie prípadov, keď klient nedostane to, čo mu pred podpisom zmluvy sľubovali. "Nemáme odborníkov, lebo ich nemôžeme zaplatiť, tí sedia v týchto inštitúciách a nepomáhajú spotrebiteľom." Stašenková pracuje ako zástupkyňa slovenských spotrebiteľov v Poradenskom výbore európskych spotrebiteľov v Bruseli. "Tam vznikajú celé komisie, pretože služby poistenia sú komplikované a bežní spotrebitelia si s tým nevedia rady," hovorí.
Hovorkyňa spoločnosti Allianz - Slovenská poisťovňa Lucia Muthová tvrdí, že problémom sa dá predísť. "Najlepšie je pozrieť si zmluvu a dať si ju dokonale vysvetliť agentom, ktorý ju predáva."
Stašenková spotrebiteľom odporúča, aby sa klienti poradili aj s právnikom. Jej samej sa stalo, že pri uzatváraní poistenia agent sľuboval istý finančný výnos a pri kontrole poistných podmienok zistila, že v nich nebol zakotvený. "Ja som si to ošetrila, ale nie som si istá, či to takto robia spotrebitelia." (rp)