V januári tohto roku uviedla poradenská skupina Amrop Jenewein Group (AJG), súčasť medzinárodnej organizácie The Amrop Hever Group, na slovenský trh nový produkt - HumanAsk.com „Ide o originálny spôsob e-cruitingu, ktorý je reakciou na predpokladaný vývoj informačných technológií a ich význam v našom živote,“ uviedol vedúci projektu HumanAsk.com Ing. Michal Ohrablo. „Ambíciou projektu je spojiť jednoduchosť, dynamiku a rýchlosť internetu s profesionalitou, ľudským prístupom a know-how realizačného tímu - spoločnosti Jenewein Recruiting & Selection.“
NAJŤAŽŠÍ OBYČAJNE BÝVA PRVÝ KROK
Špecializovaný produkt, ktorý môžu manažéri zodpovední za rozvoj ľudských zdrojov v akomkoľvek type spoločností využiť v pohodlí svojej kancelárie kedykoľvek, slúži na zvládnutie prvého - obyčajne najťažšieho - kroku pri vyhľadávaní a výbere nových pracovníkov. V časti HumanProfiles im totiž ponúka služby, pomocou ktorých môžu rýchlo a pohodlne získať profily vhodných kandidátov na voľné pracovné miesta v ľubovoľnom množstve a podľa vlastných požiadaviek. Vytvoreniu každého profilu predchádza selekcia z databázy, ktorá v okamihu spustenia obsahovala údaje o vyše 28-tisíc uchádzačoch a profesionálne interview s vybranými potenciálnymi kandidátmi.
„Pojem e-cruiting si dosiaľ každý spájal s početnými databázami životopisov a pracovných ponúk voľne dostupných každému návštevníkovi príslušného servera. Prvotná reakcia na stránku www.HumanAsk.com bola preto opatrná, manažéri i uchádzači najprv potrebovali zistiť, o čo vlastne ide a ako celý systém funguje. Súčasný stav však ukazuje, že veľmi rýchlo ocenili hlavné výhody riešenia, ktoré zatiaľ nemá na našom trhu obdobu,“ hodnotí získané skúsenosti a úspešnosť odštartovania projektu HumanAsk jeho líder Ing. Michal Ohrablo.
UŽ O DESAŤ DNÍ: TOTO SÚ VAŠI ĽUDIA!
Podstatou ponúkaného riešenia je, že klient si po zadefinovaní prob-lému a svojich predstáv do desiatich dní nájde na tej istej stránke, kde úlohu zadal, aj odpoveď: Toto sú vaši ľudia. Vyše dvojmesačná prevádzka projektu ukázala, že manažéri riešiaci personálne problémy firiem zistili, že je oveľa efektívnejšie využiť platené služby vyhľadávania a výberu zamestnancov, pretože v takomto prípade najťažšiu časť riešenia zrealizujú skúsení recruiteri. Mimoriadne pozitívne hodnotili fakt, že všetky informácie o kandidátoch boli overené a aktualizované. Zhodnotená bola aj ich vhodnosť pre definovanú pozíciu a serióznosť záujmu.
„Uchádzači o voľné pracovné miesta, pre ktorých je určená časť AskForJob a ktorých počet v databáze sa za dva mesiace zvýšil o takmer tisíc, na druhej strane vysoko hodnotili skutočnosť, že poskytnuté osobné údaje, ktoré možno do databázy zaradiť bezplatne, nie sú nikomu prístupné bez ich vedomia a výslovného súhlasu. Vďaka tomu sa vyhli neželaným ponukám, ktoré neboli v súlade s ich skúsenosťami a schopnosťami, napríklad predaju rôznych výživových produktov a podobne. Okrem toho získali istotu, že informácia o zaradení do databázy neprenikne k “nepovolanej osobe„, napríklad do kancelárie ich šéfa,“ uzatvára tému Ing. Michal Ohrablo. (ach)