Personálna inzercia v roku 2000

Aký bol vývoj personálnej inzercie podľa systému MediaMonitor spoločnosti Lugera & Maklér?

Jedným z najpoužívanejších spôsobov náboru nových zamestnancov je využívanie personálnej inzercie. Spoločnosť Lugera & Maklér vyvinula efektívny nástroj zameraný na sledovanie personálnej inzercie v celoplošných slovenských i českých periodikách. Analýzou týchto informácií je možné získať odpovede na personalistami často kladené otázky kde, kedy a akým spôsobom uverejniť personálny inzerát. Prinášame vám niekoľko informácií o trendoch v personálnej inzercii v roku 2000.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dopyt po predajcoch

V minulom roku bola zaznamenaná najväčšia ponuka pracovných príležitostí v oblasti predaja. Takmer jedna štvrtina z celkového objemu personálnej inzercie v celoplošných slovenských periodikách bola venovaná náboru profesionálov schopných predávať produkty alebo služby svojich zamestnávateľov. Ne-ustále narastajúci konkurenčný boj na slovenskom trhu núti spoločnosti rozširovať a skvalitňovať svoj predajný tím, čo je dôvodom dlhotrvajúceho dominantného postavenia inzerátov orientovaných na pozície obchodných zástupcov, reprezentantov spoločnosti či manažérov predaja. Tieto pozície sú na trhu práce stále veľmi atraktívne, a preto je relatívne jednoduché nájsť vhodných kandidátov na pozície v oblasti predaja uverejnením jedného či dvoch dobre formulovaných personálnych inzerátov. Druhou najväčšou skupinou inzerovaných profesií sú profesie z oblasti financií, nasledované administratívnymi profesiami a špecialistami z oblasti IT.

SkryťVypnúť reklamu

Najvyužívanejšie tituly

Najviac využívaným periodikom uverejňujúcim personálne inzeráty všetkých kategórií bol v roku 2000 denník SME s utorkovou a piatkovou prílohou „Kariéra“. Jeho podiel na trhu predstavuje až 34,37 percenta. Jeho podiel je takmer dvakrát väčší než v poradí druhého titulu - denníka Hospodárske noviny, ktorého podiel bol 17,99 percenta a dominuje predovšetkým pri inzercii špecializovaných pozícií v oblasti financí, obchodu a informačných technológií.

Podiel jednotlivých mesiacov na celkovom objeme personálnej inzercie je pomerne vyrovnaný. V tomto prípade sa teda nedá hovoriť o výraznej sezónnosti využívania personálnej inzercie. Najviac inzerátov bolo uverejnených v mesiaci október (9,3 % celkového objemu), najmenej v mesiaci december (7,4 % celkového objemu), čo bolo viac-menej zapríčinené celkovým útlmom pracovných aktivít na sklonku roka.

SkryťVypnúť reklamu

Štruktúra inzerentov

Najvýznamnejším inzerentom spomedzi spoločností, ktoré sa nezaoberajú personálnym poradenstvom, bola v roku 2001 spoločnosť Volkswagen Slovakia. Tento výrobný koncern prispel do objemu uskutočnenej inzercie v roku 2000 naozaj výraznou mierou. Nábor nových pracovníkov prostredníctvom inzercie však najviac využívajú spoločnosti z oblasti poskytovania finančných služieb, telekomunikácií a prevádzkovatelia sietí hypermarketov.

MARTIN STRAKA

Lugera & Maklér

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 498
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 177
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 700
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 795
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 994
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 559
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 777
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 503
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu