Radomír Mako: „Napriek tomu, že ho vo svojich ponukách deklaruje pomerne veľký počet personálno-poradenských spoločností, skutočných poskytovateľov s kvalitným a profesionálnym know-how môžeme zrátať na prstoch jednej ruky. Na slovenskom trhu totiž existuje veľa agentúr, ktoré sa prezentujú ako poradenské firmy, aj keď disponujú len minimálnymi alebo žiadnymi zdrojmi na skutočný Executive Search. Niekedy sa zdá, že niektorí ich predstavitelia si dodnes myslia, že priame oslovenie kandidáta znamená zodvihnúť telefónne slúchadlo a zatelefonovať mu…“
* Ako je to s efektívnosťou vynaložených finančných prostriedkov pri využití metódy Executive Search? Pre mnohé firmy je to na prvý pohľad drahá záležitosť…
Ján Menkyna: „Suma honoráru sa pri šesť- až dvanásťmesačnej garancii obvykle pohybuje vo výške 1/3 predpokladaného ročného hrubého príjmu identifikovaného kandidáta, čo je vo všeobecnosti na Slovensku obvyklá cena za poskytované služby v oblasti vyhľadávania a výberu kandidátov na pracovné pozície. Pokiaľ ide o spôsob vyplácania, honorár sa vypláca na tretiny: jedna tretina pri zadaní úlohy, jedna tretina pri prezentácií odporúčaných kandidátov a jedna tretina po nástupe vybratého kandidáta a jeho adaptácii. Pri Executive Search je to obvyklý postup, pretože klientom dávame vysokú mieru istoty hneď v úvode spolupráce.“
Radomír Mako: „Kým mnohé spoločnosti musia o klientov bojovať ‘produkovaním rôznych výhod‘, o spoluprácu s nami prejavujú záujem sami. Za 11 rokov spolupráce vedia, o čom je skutočný Executive Search! Čo je drahé, nemôže byť v tomto prípade chápané hneď ako neefektívne, a to aj vo vzťahu k vynaloženým finančným prostriedkom alebo spôsobu ich vyplácania. Našim výsledkom je nájdenie nielen správneho človeka, ale poskytnutie absolútne najvhodnejšieho poradenského riešenia. A z dlhodobého hľadiska sa po-žiadavka ‘mať správnych ľudí na správnych miestach‘ vypláca. Aktívny prístup pri obsadzovaní pracovných pozícií skúsenými odborníkmi dáva najväčší predpoklad na naplnenie týchto slov.„
* Čo je základom toho, že poradenská skupina Amrop Jenewein Group vychádza z konkurenčného boja v poskytovaní Executive Search viac ako víťazne?
Ján Menkyna: „Okrem medzinárodného know-how obohateného o dokonalú znalosť domácich pomerov a viacročných skúseností je to predovšetkým ľudský a odborný potenciál mojich kolegov, vrátane špecializovaného rešeršného tímu. Naše vedomosti a skúsenosti jednoducho nezodpovedajú jednému konštatovaniu, ktoré som si nedávno prečítal na internete. „Poradca je človek, ktorý pozná 49 polôh milovania, avšak nijakú konkrétnu ženu“. Našou konkurenčnou výhodou je, že dôkladne poznáme oboje…“
(ach)