City University Bratislava pripravuje manažérov

V súčasnej dobe ponúka štúdium manažmentu viacero vzdelávacích inštitúcií, avšak nie každá umožňuje študovať popri zamestnaní. O dištančnom manažérskom štúdiu sme sa porozprávali s PaedDr. Bohušom Bielom, správcom Nadácie City Universtiy Bratislava.

Aký program vzdelávania City University Bratislava ponúka?

„CUB už od roku 1990 ponúka modulárny dištančný program vzdelávania manažérov od britskej The Open University Business School. The Open University patrí k najväčším univerzitám dištančného vzdelávania v Európe, kde na desiatich fakultách študuje viac ako 250 000 študentov ročne. V priebehu viac ako 30 ročnej existencie získala viacero ocenení. Medzi najvýznamnejšie patrí ocenenie Investor in people a ocenenie European quality kite (EQUIS) od European Foundation for Management Development, čím potvrdzuje svoju pozíciu medzi elitnou skupinou business schools. Program štúdia The Open University bol akreditovaný Asociáciou poskytovateľov vzdelávania MBA a ohodnotený najvyššou známkou „excellent“ od Higher Education Funding Council Great Britain.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V čom vidíte najväčší prínos štúdia?

„Štúdium na City University Bratislava umožňuje získať medzinárodne uznávanú kvalifikáciu v oblasti manažmentu. Vďaka modularite štúdia si môžete sami zvoliť predmety a ich poradie v závislosti od vašich časových možností, čím nebudete musieť kvôli štúdiu narušovať svoju prácu. Dištančná forma štúdia umožňuje využívať poznatky získané štúdiom už v samotnom priebehu, čím dostávate príležitosť overiť si teoretické vedomosti takmer okamžite v praxi. Absolventi štúdia sa dobre orientujú pri riešení náročných úloh zamestnávateľa, majú väčšiu snahu hľadať nové riešenia, ku ktorým sú čiastočne inšpirovaní práve praktickými príkladmi a cvičeniami a sú vysoko hodnotení aj pre svoj aktívny prístup k riešeniam. Okrem vlastného profesionálneho rozvoja, ktorý štúdiom získavajú, prispievajú nemalou mierou aj k rozvoju organizácie, v ktorej aktívne pôsobia. Veľkým prínosom je aj možnosť nadviazania nových kontaktov a výmena skúseností medzi študentmi.“

SkryťVypnúť reklamu

Ktoré predmety môžu študenti študovať?

„Samotné štúdium pozostáva z jednotlivých predmetov, ktoré sú rozdelené do troch úrovní, z ktorých každá je súčasťou štúdia vedúceho k získaniu prestížneho medzinárodne uznávaného titulu MBA (Master of Business Administration).

V prvej úrovni je možné študovať predmety Efektívny manažér, Finančný manažment a Marketing v praxi, po absolvovaní ktorých študent získa Profesionálny certifikát v manažmente.

V druhej úrovni štúdia je možné študovať predmety Riadenie rozvoja organizácie a Riadenie zdrojov pre trh. Výsledkom úspešného absolvovania tejto úrovne štúdia je získanie Profesionálneho diplomu v manažmente.

Najvyšším stupňom je úroveň MBA, ktorá zahrňuje jeden povinný predmet - Strategy a tri ďalšie predmety, ktoré si študent vyberie podľa vlastného záujmu z ponuky siedmich predmetov - Financial Strategy, Creativity Innovation and Change, Managing Knowledge, Managing Human Resources, Marketing in a Complex World, The Management Research Project, International Enterprise.“

SkryťVypnúť reklamu

Akou formou sa štúdium organizuje?

„Každý účastník štúdia obdrží kufrík obsahujúci rôzne, ku štúdiu potrebné materiály (učebnice, audiokazety, videokazetu, CD ROM-y, príp. diskety). Zároveň je študentovi pridelený tútor/lektor, ktorý ho raz za mesiac pozve na konzultačné stretnutia. Na ňom skupinky 15 - 20 študentov riešia prípadové štúdie a diskutujú nad študijnými problémami. V priebehu každého kurzu musí študent napísať 3 - 4 manažérske správy, v ktorých spracováva zadané témy a aplikuje teóriu na svoju vlastnú prácu. Po dvoch tretinách kurzu sa študent zúčastní tzv. rezidenčnej školy, t.j. víkendového školiaceho sústredenia, kde prebieha interaktívna výuka, rôzne semináre a manažérske hry. Po šiestich mesiacoch štúdia študent skladá písomnú záverečnú skúšku. V priebehu štúdia má študent možnosť tútora telefonicky alebo e-mailom kontaktovať a riešiť s ním problémy, ktoré sa počas štúdia vyskytli.“

SkryťVypnúť reklamu

Kedy štúdium začína a koľko stojí ?

„Štúdium na City University Bratislava sa otvára dvakrát ročne, v máji a novembri. Na májové štúdium prijímame prihlášky do 30. marca. Základnou filozofiou CUB je otvorenosť, t.j. možnosť študovať má každý, nerobíme prijímacie pohovory.

Každý z predmetov sa študuje šesť mesiacov. Konečná cena predmetu spolu so študijným materiálom a víkendovým školením sa pohybuje od 25 000 do 32 000 Sk. Cena predmetov poslednej úrovne MBA je rádovo vyššia.

Koľko študentov v súčasnosti študuje na City University Bratislava?

„V súčasnej dobe študuje na CUB 400 študentov v SR a 700 študentov v ČR, celkom máme viac ako viac ako 1700 študentov ročne. Predmety poslednej úrovne MBA študuje viac než 100 študentov. Študenti, ktorí už dosiahli titul MBA, sú združení do asociácie absolventov MBA - OPEN.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem toho evidujeme zhruba 500 absolventov špeciálnych manažérskych kurzov a seminárov.“

Využívajú vaše vzdelávanie prevažne jednotlivci alebo firmy?

„Naše vzdelávanie využívajú prevažne organizácie, ktoré zaraďujú kurzy do vzdelávacích plánov a vysielajú svojich pracovníkov na štúdium. Všetky predmety obsahujú dôležité praktické príklady aktuálnych manažérskych otázok vo väzbe na ich organizácie a tým pomáhajú riadiacim pracovníkom preniesť nové poznatky a zručnosti do ich každodennej práce už v priebehu štúdia. Okrem štandardných kurzov (OU) poskytujeme pre našich klientov aj špeciálne krátkodobé kurzy a tréningy, ktoré pripravujeme na mieru, podľa špecifických požiadaviek klienta. Najviac sú žiadané Komunikácia a prezentačné techniky, Budovanie efektívneho tímu, Manažérska príprava majstrov, Vedenie porád, Riadenie ľudských zdrojov, Pracovná motivácia, Marketingová komunikácia a reklama, Tvorba marketingového plánu, Obchodné zručnosti, Investičné rozhodovanie. Využitím bohatých skúseností našich expertov, ako i partnerov s úzkym prepojením na zahraničné inštitúcie chceme prispieť k zlepšeniu hospodárskych výsledkov našich klientov. Medzi organizácie, ktoré u nás školili alebo ešte školia svojich zamestnancov, patria firmy ako napr. Biotika, DHL, EuroTel, Globtel GSM, IBM Slovensko, Istrochem, SAP Slovensko, Siemens, Schindler, Slovnaft, Slovakofarma, Steel, TCHIBO Slovensko, TOPOS Tovarníky, VÚB a ďalšie.

SkryťVypnúť reklamu

(r)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 316
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 130
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 343
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 898
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 874
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 382
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu