Platobné karty sa v posledných rokoch stali súčasťou nášho života. Využívame ich pri výberoch z bankomatov, pri platbách za služby, rezerváciách a pre mnohých sú už imidžovou záležitosťou. Rozšírila sa aj akceptačná sieť, spotrebitelia i predávajúci ich berú ako samozrejmosť. Na to reagujú aj vydavatelia kariet. V zahraničí považujú karty za súčasť marketingu a získavania nových klientov. Najnovším trendom sa prispôsobuje aj dizajn i farebnosť kariet. Nové karty sa stávajú vyjadrením životného štýlu a módnym doplnkom. Napríklad nová karta MasterCard SideCard je tvarovo uspôsobená tak, aby ju užívateľ mohol nosiť zavesenú na krku, alebo ako prívesok na kľúčoch. Karta MasterCard MC2 je zase priehľadná, ponúkaná v rôznych dizajnoch. Budúcnosťou sú aj karty, ktoré sa na trhu objavia bez nutnosti vlastniť bankový účet, slúžiť budú ako elektronická peňaženka. V pilotnej prevádzke je aj technológia MasterCard PayPass, ktorá má zabudovaný bezkontaktný čip a platba jej prostredníctvom prebehne rýchlejšie, než platba hotovostná. Nové karty, zdá sa, otvárajú dvere aj do tých oblastí, kde sa dnes ešte nevyužívajú. Tomu, aby mohli na trh vstúpiť, treba prispôsobiť aj bankomaty a platobné terminály. Na Slovensku si na ne preto ešte chvíľu počkáme. (sia)