Repčík: Markíza by SuperStar asi nezaplatila

BRATISLAVA - Generálny riaditeľ televízie Markíza Vladimír Repčík povedal, že by asi neboli schopní zaplatiť taký obrovský projekt, ako je spevácka súťaž SuperStar. Markíza včera vysielala debatu o mediálnom prostredí a smerovaní slovenských televízií.

Branislav Záhradník z vedenia STV hovorí, že formát Superstar konkurencia najskôr podcenila, ale neverí tomu, že by komerčná televízia projekt nezvládla. "Tento týždeň zverejníme, ako bola komerčne úspešná Superstar, a to máme limitovaný podiel reklamy. Ak tvrdia, že by na tom nezarobili, tak koho zamestnávajú?" povedal SME.

Niektorí diskutujúci v Markíze včera povedali, že reality šou v komerčných televíziách sú vlastne reakciou na Superstar v STV. Podľa humoristu Milana Markoviča "nikdy by sme sa neboli ocitli na Pereši (časť Košíc), keby to nenastavila STV". Narážal na program Markízy z vily manželov Mojsejovcov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Markovič tvrdí, že Markíze nezostalo nič iné, len, aby sa uchýlila možno k unáhlenému a asi jedinému kroku s cieľom, aby bola konkurencieschopná. Myslí si, že Superstar nemala byť na obrazovke STV, hoci proti programu nič nemá. "Ja som sa tam mnohému podučil." Literárny vedec Peter Zajac reagoval, že aj do STV patrí zábava s istými parametrami a SuperStar ich spĺňala.

Repčík povedal, že od nástupu nového vedenia STV išli ceny licencovaných programov, filmov, seriálov pre slovenský trh hore a nemožno očakávať, že pôjdu dolu pre všetky televízie aj v prípade, ak už ministerstvo financií nebude k STV také štedré.

Zuzana Mistríková z ministerstva kultúry povedala, že televízny reklamný trh na Slovensku sa pohybuje v rozmedzí okolo 3 miliárd korún a rozpočet STV je 2 miliardy. Keď z troch miliárd zoberie STV 20 percent, zvyšok zostáva všetkým komerčným televíziám, čo je na trhu veľmi zlý pomer.

SkryťVypnúť reklamu

Zajac povedal, že hospodársky úspešná televízia je komerčne úspešná televízia. Neexistuje iný spôsob - alebo bude hospodáriť, alebo dostane peniaze od štátu, ale potom bude absolútne politicky závislá. "Medzitým nejaké veľmi odlišné riešenia neexistujú." (sp)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 580
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 298
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 711
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 107
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 331
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 920
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 403
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu