Branislav Záhradník z vedenia STV hovorí, že formát Superstar konkurencia najskôr podcenila, ale neverí tomu, že by komerčná televízia projekt nezvládla. "Tento týždeň zverejníme, ako bola komerčne úspešná Superstar, a to máme limitovaný podiel reklamy. Ak tvrdia, že by na tom nezarobili, tak koho zamestnávajú?" povedal SME.
Niektorí diskutujúci v Markíze včera povedali, že reality šou v komerčných televíziách sú vlastne reakciou na Superstar v STV. Podľa humoristu Milana Markoviča "nikdy by sme sa neboli ocitli na Pereši (časť Košíc), keby to nenastavila STV". Narážal na program Markízy z vily manželov Mojsejovcov.
Markovič tvrdí, že Markíze nezostalo nič iné, len, aby sa uchýlila možno k unáhlenému a asi jedinému kroku s cieľom, aby bola konkurencieschopná. Myslí si, že Superstar nemala byť na obrazovke STV, hoci proti programu nič nemá. "Ja som sa tam mnohému podučil." Literárny vedec Peter Zajac reagoval, že aj do STV patrí zábava s istými parametrami a SuperStar ich spĺňala.
Repčík povedal, že od nástupu nového vedenia STV išli ceny licencovaných programov, filmov, seriálov pre slovenský trh hore a nemožno očakávať, že pôjdu dolu pre všetky televízie aj v prípade, ak už ministerstvo financií nebude k STV také štedré.
Zuzana Mistríková z ministerstva kultúry povedala, že televízny reklamný trh na Slovensku sa pohybuje v rozmedzí okolo 3 miliárd korún a rozpočet STV je 2 miliardy. Keď z troch miliárd zoberie STV 20 percent, zvyšok zostáva všetkým komerčným televíziám, čo je na trhu veľmi zlý pomer.
Zajac povedal, že hospodársky úspešná televízia je komerčne úspešná televízia. Neexistuje iný spôsob - alebo bude hospodáriť, alebo dostane peniaze od štátu, ale potom bude absolútne politicky závislá. "Medzitým nejaké veľmi odlišné riešenia neexistujú." (sp)