BRATISLAVA - Odbyt áut na Slovensku v máji mierne vzrástol. Ako informovala Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu, v piatom mesiaci tohto roka sa na Slovensku zaregistrovalo v oficiálnom dovoze 6 636 nových osobných a malých nákladných áut do 3,5 tony. "Za päť mesiacov sa tak v tejto kategórii zaregistrovalo takmer 27,1-tisíca nových automobilov, čo je v medziročnom porovnaní viac len o necelého pol percenta," dodala Nováková.
Vedúcu pozíciu v tohtoročnej štatistike si s trhovým podielom 27,7 percenta udržiava značka Škoda. Za päť mesiacov roku 2005 zaznamenala 7 494 registrácií vozidiel do 3,5 tony. Za touto automobilkou obsadila druhú priečku najpredávanejších áut na Slovensku značka Peugeot s podielom 7,4 percenta, ktorú nasleduje Renault s 6,81-percentným podielom na trhu, Citroen dosiahol podiel 6,6 percenta, Opel 5,6 percenta, Volkswagen 5,4 percenta, Ford 4,2 percenta, Suzuki 4,2 percenta a Fiat zaznamenal 3,8-percentný podiel na trhu. Skupinu desiatich najžiadanejších značiek na Slovensku uzatvára Seat s podielom 3,4 percenta.
Za prvých päť mesiacov tohto roku sa na Slovensku zaregistrovalo spolu 287 nákladných automobilov s hmotnosťou 3,5 až 12 ton, čo je o pätinu menej v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku. Najpredávanejšou značkou bolo Iveco so 46,3-percentným podielom na trhu.
Naopak medziročný nárast o 18,7 percenta zaznamenali registrácie nákladných automobilov s hmotnosťou nad 12 ton. V uvedenej kategórii sa od začiatku roka do konca mája predalo spolu 846 vozidiel. Vedúcou značkou v tejto kategórii bol Mercedes-Benz s trhovým podielom 21,4 percenta.
Počas prvých piatich mesiacov tohto roka sa tiež zaregistrovalo 82 autobusov, čo je medziročne menej o 34,9 percenta. (sita)