Elton John je už druhou svetovou popstar, ktorú T-Mobile pritiahol do strednej Európy. Vlani vďaka mobilnému operátorovi v Maďarsku zdarma sledovalo Stinga vyše pol milióna ľudí. FOTO - ČTK |
Z celkovej sumy by honorár pre speváka mohol predstavovať zhruba 650-tisíc dolárov a produkcia 400-tisíc dolárov. Podľa ľudí z reklamného biznisu vyjde najdrahšie reklamná kampaň - zhruba na dva milióny dolárov.
Slovenský T-Mobile sa k číslam a sumám nechce vyjadrovať. "Téma nákladov na celé podujatie je jedinou, ku ktorej sa nevyjadrujeme," povedal Juraj Droba z T-Mobile.
Okrem spomenutých priamych nákladov na koncert vzniknú ďalšie náklady spojené napríklad s uzávierkou Starého mosta, alebo Viedenskej cesty. Niektoré opatrenia, špeciálne zastávky vlakov, vykonala aj Železničná spoločnosť Slovensko. Tá tvrdí, že jej žiadne náklady nevznikli. "Očakávame, že prilákame viac cestujúcich, čím sa nám zvýšia tržby," povedal hovorca podniku Miloš Čikovský.
Podľa Ivana Šimeka, riaditeľa spoločnosti TNS - SK, ktorá robí marketingové prieskumy, je koncert Eltona Johna pre T-Mobile čisto imidžovou záležitosťou, ktorej bezprostredným cieľom nie je získavanie nových zákazníkov. "Podujatie má pripomenúť, že došlo k zmene značky z EuroTelu na T-Mobile. Akciové ponuky na produkty, ktoré priťahujú zákazníkov, bežia neustále, bez ohľadu na zmenu značky," povedal Šimek. Podľa Šimeka existujú metódy, ktorými sa dá zmerať prínos akcií tohto druhu, napríklad z hľadiska prírastku nových klientov. "Zatiaľ sa takéto merania na Slovensku nerobia," dodal Šimek.
Od prechodu zo značky EuroTel na globálnu T-Mobile, ktoré stálo stovky miliónov korún, si vedenie firmy sľubuje zlepšenie pozície na trhu. Robert Chvátal, generálny riaditeľ T-Mobilu, pri prezentácii vlaňajších hospodárskych výsledkov zdôraznil, že sa firma bude snažiť predbehnúť svojho konkurenta Orange, k čomu by mal prispieť prechod na globálnu značku. Necelé dva mesiace na to sa operátor premenoval na T-Mobile.
T-Mobile je s vyše 1,9 milióna zákazníkov dvojkou na trhu mobilnej komunikácie. Jediným rivalom spoločnosti je mobilný operátor svetovej značky Orange, ktorý na konci minulého roka na Slovensku obsluhoval o 400-tisíc zákazníkov viac, teda viac ako 2,3 milióna ľudí.
Autor: ip, dc