Hlasy divákov, ktoré doteraz určovali poradie súťažiacich, tak boli zbytočné, hoci za ne zaplatili. Jedna SMS pri hlasovaní stojí takmer 18 korún. Ivana Semjanová z Markízy priznáva, že "je to vážny nedostatok", ale dúfa, že problém "vyriešime k spokojnosti divákov". Odmieta, že by sa televízia snažila reláciu umelo a za cenu podvodu naťahovať.
Televízia, ktorá v stredu prezentovala ako víťazku diváckeho hlasovania Zuzanu Péliovú (v hre ju volajú Horolezkyňa), dnes tvrdí, že najviac hlasov dostal súťažiaci Milan Schmidt (Jožo Ráš). Chybu údajne urobila firma J.A.M. Film 1999, ktorá reláciu vyrába. Markíza vraj podozrieva aj konkrétneho človeka, ale Semjanová ho nechcela menovať.
Šéf firmy a režisér Jeffo Minařík vo štvrtok priznal, že chyba sa asi stala u nich, lebo prezentované výsledky sa nezhodovali so skutočnými.
Mediálny analytik a šéfredaktor medialne.sk Radoslav Augustín hovorí, že produkčná spoločnosť šila koncept reality šou horúcou ihlou. "Markíza má s Mojsejovcami od začiatku problémy," hovorí, ale nemyslí si, že kauzou manipulovania hlasov a predĺžením relácie chce Markíza vyvolať ďalšiu vlnu záujmu.
Rozhodnutie televízie zavolať súťažiacich späť je podľa neho na hranici, ale je pravdepodobne jediným právne schodným východiskom, aby sa vyhla žalobám súťažiacich.
O tom, či sa budú diváci cítiť v súvislosti s SMS hlasovaním podvedení, je podľa neho ešte skoro hovoriť, pretože televízia zatiaľ nepovedala, čo a ako sa bude diať ďalej.
Autor: rf