Na povinnom poistení sa vybralo menej

BRATISLAVA - Poisťovne vybrali na povinnom zmluvnom poistení automobilov za prvé tri mesiace o vyše miliardy korún menej ako vlani. Môžu za to akciové ceny, ktoré koncom roka viaceré poisťovne ponúkli motoristom.

Bitka o zákazníkov koncom roka viedli poisťovne k znižovaniu cien povinného zmluvného poistenia áut a rôznym akciám. Dôsledkom bol pokles vybraného poistného za prvé tri mesiace tohto roka.


ILUSTRAČNÉ FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ


BRATISLAVA - Poisťovne vybrali na povinnom zmluvnom poistení automobilov za prvé tri mesiace o vyše miliardy korún menej ako vlani. Môžu za to akciové ceny, ktoré koncom roka viaceré poisťovne ponúkli motoristom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Akciové ceny zapríčinila ČSOB Poisťovňa. Tá ponúkla veľmi nízke ceny poistného, ktoré boli dokonca nižšie ako rok predtým. Ostatné poisťovne preto vyčkávali so zverejnením svojich cien, aby klienti nemali dostatok času na porovnanie konkurenčných ponúk. Mnoho motoristov však aj tak prešlo k ČSOB. Počet zmlúv vzrástol viac ako desaťnásobne z necelých 14-tisíc na asi 160-tisíc.

SkryťVypnúť reklamu

Aby konkurenčné poisťovne znížili počet zrušených zmlúv, ponúkali motoristom špeciálne zľavy, ktoré však neboli zakomponované v cenníkoch. Dostali ich väčšinou tí, ktorí prišli do poisťovne vypovedať zmluvu. Napriek tomu zaznamenali vysoký odlev zákazníkov. Najväčší hráč na trhu Allianz - SP vybral na poistnom z povinného zmluvného poistenia o vyše miliardy korún menej ako vlani. Takmer dvesto miliónov stratila dvojka na trhu poisťovňa Kooperativa.

Nízke ceny ČSOB sa nepáčili nielen konkurentom, ale ani KBC, ktorá ČSOB Poisťovňu vlastní. Tá vymenila manažment, ktorý akciu vymyslel. Riaditeľ spoločnosti KBC André Bergen pre týždenník Trend naznačil, že dôvodom boli nízke ceny poistného. Podľa výkonného riaditeľa KBC Willyho Durona sa preto do poistného kmeňa dostali aj takí klienti, ktorí sú veľmi rizikoví. Ani jeden však nevedel odhadnúť, akú stratu im cenová akcia spôsobí.

SkryťVypnúť reklamu

Aj ostatné poisťovne hovoria, že nízke ceny boli chybou. "Vzhľadom na situáciu, ktorá nastala na trhu na prelome rokov, nie je toto poistenie ziskové," povedala hovorkyňa Českej poisťovne Slovensko Zuzana Gazdová.

Podľa výkonného riaditeľa Slovenskej kancelárie poisťovateľov Imricha Feketeho by bolo ideálne, ak by ročne na poistnom vybrali 12 miliárd korún. Minulý rok im k tomu chýbalo 300 miliónov. Na poistnom však vyplatili tri miliardy. Prezident Slovenskej asociácie poisťovní Roman Holček však vraví, že ceny poistného nie sú zbytočne vysoké: "To nie je vymyslené. My nechceme zdierať vodičov."

Fekete tvrdí, že okrem preplácania škôd majú aj ďalšie výdavky. Poisťovne musia osem percent z poistného dať ministerstvu vnútra, musia tvoriť rezervný fond a majú aj výdavky so správou poistenia. Navyše poisťovne prebrali aj dlh so starého systému vo výške asi desiatich miliárd korún.

SkryťVypnúť reklamu

PETER CSERNÁK

Výsledky poistného trhu

BRATISLAVA - Poisťovne združené v Slovenskej asociácii poisťovní vybrali vlani na poistnom takmer 48 miliárd korún. Je to o šesť miliárd viac ako v roku 2003.

Pod nárast sa najviac podpísalo neživotné poistenie. Banky na ňom vybrali 28,5 miliardy korún, čo je o 3,7 miliardy viac ako pred rokom. Poistné zo životného poistenia vzrástlo o 2,4 miliardy na 19,4 miliardy Sk. Pomer životného a neživotného poistenia zostal podľa prezidenta Slovenskej asociácie poisťovní Romana Holček približne na úrovni 60:40 v prospech neživotného. V západnej Európe je tento pomer pritom presne opačný.

Jednotkou na trhu zostala poisťovna Allianz - SP, ktorej trhový podiel sa však znížil zo 45 na 41 percent. Naopak asi o dve percentá vzrástol podiel trhovej dvojky a dosiahol skoro 20 percent. Tretiu priečku si udržala poisťovňa Amslico AIG Life s necelými siedmimi percentami.

SkryťVypnúť reklamu

V neživotnom poistení jednoznačne dominuje Allianz - SP s takmer 50-percentným podielom na trhu. Za ňou nasleduje Kooperativa s 23 percentami. Tretia je Česká poisťovňa Slovensko s ôsmimi percentami.

Vyrovnanejšia je situácia v neživotnom poistení. Aj tu je na prvom mieste Allianz - SP, jej podiel je však len necelých 28 percent. Na druhej priečke je Amslico AIG Life so 16 percentami a tretia je Kooperativa so 14 percentami. (pcs)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 617
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 368
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 202
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 384
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 790
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 911
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 330
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu