Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Schuster ešte argumenty SDĽ o privatizácii nepočul

BRATISLAVA – Prezident Rudolf Schuster je presvedčený, že Slovenský plynárenský priemysel treba privatizovať, ale nie za každú cenu. „Ja podporujem predaj 49 percent akcií podniku, ale treba stanoviť minimálnu cenu. Bolo by dobré, keby sa verejnost

BRATISLAVA – Prezident Rudolf Schuster je presvedčený, že Slovenský plynárenský priemysel treba privatizovať, ale nie za každú cenu. „Ja podporujem predaj 49 percent akcií podniku, ale treba stanoviť minimálnu cenu. Bolo by dobré, keby sa verejnosti povedala.“

Podľa prezidenta by mali poslanci ustanoviť „parlamentnú komisiu zloženú z nezávislých odborníkov, ktorá by určila minimálnu cenu pre predaj SPP“. Diskusia o privatizácii SPP sa v uplynulých dňoch podľa Schustera preniesla z odbornej roviny do roviny politickej, a to spôsobom ohrozujúcim vnútropolitickú stabilitu.

Skryť Vypnúť reklamu

Prezidentom navrhovaná komisia by pracovala pod kontrolou parlamentných strán a o výsledkoch jej práce by bola informovaná verejnosť. Schustera vedie k takémuto stanovisku „zodpovednosť za osud krajiny, ktorá si nezaslúži lacný výpredaj svojho bohatstva sprevádzaný nedôstojným vzájomným obviňovaním sa politikov z korupcie“.

Privatizačný poradca takýto postup odmieta. Michal Šušák, šéf pražskej pobočky Credit Suisse First Boston, ktorá slovenskej vláde radí pri privatizácii SPP, si myslí, že zverejnenie minimálnej ceny by bolo veľkým rizikom: „Investori by potom vychádzali zo zverejnenej minimálnej ceny a ponúkli by len minimálnu prémiu prevyšujúcu zverejnenú sumu.“ Slovensko by mohlo dostať menej peňazí.

SDĽ chce zmeniť rozhodnutie vlády o privatizácii, za ktoré hlasovali aj samotní ministri SDĽ. Ak by sa zmena privatizácie, ktorá by znamenala jej zastavenie, nepodarila, uvažujú aj o odchode z vládnej koalície.

Skryť Vypnúť reklamu

Schuster: „Ak má SDĽ argumenty, nech sa páči, ale ja som ich zatiaľ nevidel, nepočul. No nebolo by dobré, keby niektorý z partnerov odišiel, keby sa koalícia rozbila. Stále si myslím, že treba dovládnuť do konca, mnohé rozbehnuté veci sa dajú doriešiť.“ (rf, sita)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 555
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 607
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 061
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 032
  5. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 843
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 11 478
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 523
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 750
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 644
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 606
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu