Po krajine sa množia obrie billboardy

BRATISLAVA - Popri slovenských cestách a diaľniciach vyrastajú nové reklamné pútače. Reklamné agentúry v snahe osloviť verejnosť inštalujú billboardy obrovských rozmerov. Vodičov upozorňujú na svojich klientov - najmä banky, dôchodkové spoločnosti či ...

FOTO - ČTK

BRATISLAVA - Popri slovenských cestách a diaľniciach vyrastajú nové reklamné pútače. Reklamné agentúry v snahe osloviť verejnosť inštalujú billboardy obrovských rozmerov. Vodičov upozorňujú na svojich klientov - najmä banky, dôchodkové spoločnosti či poisťovne.

Podľa spoločností združených v Asociácii vonkajšej reklamy je trh s veľkoplošnými formátmi veľmi perspektívny. Billboardov s klasickými rozmermi je podľa ich údajov po Slovensku zhruba 13-tisíc, veľkoplošných reklám iba zhruba 500. Ján Filip, riaditeľ spoločnosti Šanca, ktorá sa špecializuje na veľké formáty vidí potenciál trhu hlavne v netradičnej ponuke, ktorou sú megaboardy s rozmermi osem krát päť metrov a viac. "Rastúci dopyt sme zaznamenali aj pri wallboardoch," spomenul Filip. Wallboard je reklama umiestnené na stenách a priečeliach budov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Používanie nových reklamných médií súvisí s rastom reklamného trhu. Dokumentuje to i výsledky spoločností. Dominantná spoločnosť na trhu Akzent media zvýšila vlani svoj obrat o 16 percent, Šanca o vyše 20 precent. Tržby podnikov združených v asociácií stúpli medziročne v marci o viac ako 31 percent.

Na raste tržieb sa podieľali i bigboardy a megaboardy. Na porovnanie prenájom billboardu vyjde od 6400 korún mesačne, zatiaľ čo cena bigboardov sa šplhá na vyše 40-tisíc korún. Megaboard je ešte drahší a jeho prenájom sa pohybuje od 100-tisíc a viac.

Výhodou nových veľkých formátov je ich viditeľnosť z veľkej vzdialenosti. Reklamným firmám sa takto darí obchádzať zákon, podľa ktorého sa v 50-metrovej vzdialenosti od cesty prvej triedy (100-metrovej od diaľnice) nemôžu umiestňovať reklamy. Cestný zákon zakazuje aj billboardy na križovatkách v rozhľadovom poli vodičov.

SkryťVypnúť reklamu

Ak chce firma umiestniť bigboard pri komunikácií, najskôr musí získať od magistrátu vyjadrenie o polohe zariadenia z dopravného hľadiska, ak je reklamné zariadenie umiestnené na chodníku či zeleni, ktorá je súčasťou miestnej komunikácie, potrebuje získať súhlas na zvláštne užívanie komunikácie. Podľa hovorkyne bratislavského magistrátu Evy Chudinovej v prípade, že je reklamné zariadenie pevne spojené so zemou, záujemca musí požiadať o stavebné povolenie stavebný úrad príslušnej mestskej časti. "Postaviť reklamné zariadenie však môže iba vtedy, ak preukáže vlastnícky či nájomný vzťah k pozemku," povedala Chudinová.

Predaj reklamy (tržby firiem v miliónoch Sk)

marec marec štvrťrok

2005 2004 2005

Akzent media 30,2 25,32 60,77

SkryťVypnúť reklamu

Ispa 21 21,4 45,5

Nubium 11,1 5,36 23,5

Gryf 7,54 - 13,41

Šanca 3,91 2,78 10,21

Bigboard 1,95 2,47 5,17

Spolu 75,66 57,32 158,55

Zdroj: Asocicácia vonkajšej reklamy

Slovník:

billboard 5,1 x 2,4 metra

bigboard 9,6 x 3,6 metra

megaboard 8 x 5 metra (a viac)

wallboard - reklama na stene

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 499
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 182
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 700
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 808
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 993
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 597
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 778
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 496
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu