Internetový portál časopisu Spielfilm pred niekoľkými týždňami napísal, že šou na Markíze sa veľmi podobá na Big Brother a tlačová hovorkyňa Endemolu Jonni Abbenhuisová vtedy potvrdila, že vec preverujú.
Vedúca PR Markízy Ivana Semjanová tvrdí, že programy majú niekoľko základných odlišností, a isté spoločné znaky majú reality šou ako žáner. Odlišný je podľa nej spôsob formulovania pravidiel vrátane vyraďovania súťažiacich.
Semjanová hovorí, že Markíza s Endemolom obchodne komunikuje. "Rokujeme o ďalších programoch medzi inými aj o formáte Big Brother."
Aj iné slovenské televízie vysielajú programy inšpirované zahraničnými formátmi. Tanečnú vyraďovaciu šou vysiela aj hudobná stanica MTV, tá je však podľa zástupcov televízie JOJ zásadne iná ako ich Miliónový tanec - napríklad preto, že JOJ sa "sústreďuje na väčšinové publikum". Hovorca JOJ Ľudovít Tóth povedal, že tvorcovia programov sledujú aj konkurenciu vrátane zahraničnej, doteraz však z kopírovania obvinení neboli.
Svoje zahraničné predobrazy majú aj relácie Pohotovosť či Zmenáreň na STV, Markíza zas mala vlastný program podobný na licencovanú Svadbu snov. (tasr, zu)
Veľký brat ťa sleduje
Program Big Brother bol jedným z priekopníkov žánru reality šou. Autorom myšlienky je John De Mol, dnes predstaviteľ holandskej spoločnosti Endemol. Prvýkrát sa súťaž vysielala v Holandsku v roku 1999, veľmi rýchlo sa rozšírila do Ameriky, Austrálie i do Británie. Doteraz svoju verziu vysielali v 32 krajinách sveta. Názov i princíp je inšpirovaný románom Georgea Orwella 1984. (zu)