Endemol: Mojsejovci nie sú Big Brother

BRATISLAVA - Reality šou Mojsejovci nie je kópiou programu Big Brother, napísala spoločnosť Endemol televízii Markíza. Majiteľ licencie na jednu z najúspešnejších reality šou tak vlastne potvrdil, že Markíza neporušila autorské ani vlastnícke práva.

Internetový portál časopisu Spielfilm pred niekoľkými týždňami napísal, že šou na Markíze sa veľmi podobá na Big Brother a tlačová hovorkyňa Endemolu Jonni Abbenhuisová vtedy potvrdila, že vec preverujú.

Vedúca PR Markízy Ivana Semjanová tvrdí, že programy majú niekoľko základných odlišností, a isté spoločné znaky majú reality šou ako žáner. Odlišný je podľa nej spôsob formulovania pravidiel vrátane vyraďovania súťažiacich.

Semjanová hovorí, že Markíza s Endemolom obchodne komunikuje. "Rokujeme o ďalších programoch medzi inými aj o formáte Big Brother."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Aj iné slovenské televízie vysielajú programy inšpirované zahraničnými formátmi. Tanečnú vyraďovaciu šou vysiela aj hudobná stanica MTV, tá je však podľa zástupcov televízie JOJ zásadne iná ako ich Miliónový tanec - napríklad preto, že JOJ sa "sústreďuje na väčšinové publikum". Hovorca JOJ Ľudovít Tóth povedal, že tvorcovia programov sledujú aj konkurenciu vrátane zahraničnej, doteraz však z kopírovania obvinení neboli.

Svoje zahraničné predobrazy majú aj relácie Pohotovosť či Zmenáreň na STV, Markíza zas mala vlastný program podobný na licencovanú Svadbu snov. (tasr, zu)

Veľký brat ťa sleduje

Program Big Brother bol jedným z priekopníkov žánru reality šou. Autorom myšlienky je John De Mol, dnes predstaviteľ holandskej spoločnosti Endemol. Prvýkrát sa súťaž vysielala v Holandsku v roku 1999, veľmi rýchlo sa rozšírila do Ameriky, Austrálie i do Británie. Doteraz svoju verziu vysielali v 32 krajinách sveta. Názov i princíp je inšpirovaný románom Georgea Orwella 1984. (zu)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 632
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 389
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 725
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 229
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 393
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 765
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 919
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 311
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu