Reklama ťažila z rastu ekonomiky

BRATISLAVA - Silná expanzia mobilných operátorov a komunikácia nových cenníkov a služieb Slovenských telekomunikácií výrazne upravili rebríček desiatich najväčších zadávateľov reklamy. Absolútnym lídrom sa stal Globtel, ktorý nakúpil reklamný priestor ...


Rozdelenie príjmov z reklamy v roku 2001



BRATISLAVA - Silná expanzia mobilných operátorov a komunikácia nových cenníkov a služieb Slovenských telekomunikácií výrazne upravili rebríček desiatich najväčších zadávateľov reklamy. Absolútnym lídrom sa stal Globtel, ktorý nakúpil reklamný priestor za vyše 466 miliónov korún. Z prvého miesta tak vytlačil konkurenčný EuroTel, ktorého reklamné výdavky sa vyšplhali bezmála na 440 miliónov korún. Prvú trojku uzatvárajú Slovenské telekomunikácie s 366 miliónmi korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Uvoľnenie monopolu zákonného poistenia a s tým spojený nástup konkurencie mal zrejme na svedomí, že sa v prvej desiatke umiestnila aj Slovenská poisťovňa, ktorá v nej v roku 2000 nefigurovala vôbec.

Celkové reklamné výdavky firiem na Slovensku podľa monitoringu spoločnosti ACNielsen predstavovali takmer 11,5 miliardy korún. Oproti roku 2000 by to znamenalo nárast až o 35 percent. Branislav Géc z ACNielsen však upozorňuje, že suma reklamy vychádza z oficiálnych cenníkov médií a nezohľadňuje preto poskytované zľavy a rôzne dohody medzi médiami a inzerentmi. Monitoring sa tiež rozrástol o televíznu stanicu TA3 a Rádio OKEY a k niektorým zmenám došlo aj v segmente časopisov.

Potvrdili sa však odhady o pokračovaní rastu reklamného trhu. Vývoj ekonomiky v minulom roku naplnil očakávania analytikov a výrazne tak stimuloval výdavky firiem do reklamy. Hrubý domáci produkt počas prvých troch štvrťrokov 2001 vzrástol o 3,1 percenta. Medziročný prírastok bol o 1,1 percenta vyšší ako v rovnakom období roka 2000. Podľa Štatistického úradu rástla aj zamestnanosť a reálne mzdy, ktoré spolu s výplatou dlhopisov stimulovali výdavky domácností. To všetko vytváralo dobré predpoklady pre rastúce reklamné výdavky.

SkryťVypnúť reklamu

Najväčší podiel z reklamného koláča si ukrojili televízne stanice, v ktorých firmy preinzerovali takmer osem miliárd korún. Oproti roku 2000 nastala zmena v segmente tlače. Vo väčšej miere sa v minulom roku presadili časopisy ako denníky. Poradie ďalších médií - rádiá, billboardy a kiná - zostalo nezmenené.

TOMÁŠ KURTANSKÝ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 910
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 864
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 392
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu