Po Japonsku sa aj v Taliansku začala "horúčka Nakata"

Hidetoši Nakata (narodený 22. 1. 1977 v Jamanaši, vysoký 175 cm, váha 72 kg) bol dva razy najlepším futbalistom Ázie a ako prvý Japonec očaril aj Európu. V prvom roku pôsobenia v talianskej Perugii sa postaral o palcové titulky, spôsobil doslova hystériu

fanúšikov i to, že sa celé Japonsko ocitlo vo futbalovej horúčke nazvanej podľa neho. Prvým Japoncom, ktorý sa vážnejšie presadil na medzinárodnej scéne, bol Kazujoši Muir. Kazu, ako ho prezývali, prvý Japonec v talianskej sérii A, aj napriek obrovskej domácej popularite v FC Janov prepadol. Možno práve preto sa ozvalo mnoho skeptikov, keď AC Perugia angažovala za 3,6 milióna dolárov Nakatu. Novinári to považovali za vtip. Nakata ich umlčal. V premiére, ktorá nebola jednoduchá, veď súperom bol Juventus, strelil dva góly, čo šokovalo fanúšikov v Perugii. Taliansko bolo naraz zvedavé, kto je ten šikmooký mladík s číslom 8. Prekvapil nielen gólmi, ale aj výborným driblingom a neočakávanou hráčskou inteligenciou. Vyslúžil si prezývku Mr. Hide, potom "Gioiellino", čo v preklade znamená „Malý poklad“. Najmä dva góly vošli do povedomia. Proti Piacenze trafil z dobrých 25 m a proti Udinese zostal visieť jeho 40-metrový volej v šibenici. "Fantasista! Magico!" písala tlač. Časopis Guerin Sportivo zvolil Nakatu za nováčika sezóny. Zrodila sa hviezda, po japonskej nakatovskej horúčke prišla aj talianska. Nakata sa stal pojmom, a hoci jeho góly pomáhali "iba" udržať Perugii ligovú príslušnosť, záujem bohatších klubov rástol. Keď Bologna ponúkla 15 miliónov USD, rodina Gaucciovcov, majiteľov Perugie, sa len usmievala. Za tú sumu si vraj môžu kúpiť Nakatovo ucho, znela odpoveď. Manchester United hovoril už o 26 miliónoch USD. Nakata povedal, že sa v Perugii cíti po každej stránke super. Vo voľných chvíľach presedí hodiny pri počítači, ktorý je jeho druhou vášňou, a zabáva sa hrami či ponukami internetu, kde má vlastnú stránku www.nakata.net. V Japonsku je národným hrdinom, je obľúbenejší, ako keď ešte hrával za Bellmare Hiratsuka. Jemu mohlo Japonsko ďakovať za kvalifikáciu na MS 1998, prvú vo svojich dejinách. Keď sa nedávno vrátil na skok domov, na letisku Narita ho vítalo viac zástupcov masmédií ako cisára. Jeho meno sa objavuje vo všetkých reklamách k MS 2002 v Japonsku a Kórei. Vyšli o ňom knihy, jedna v náklade 500 000 kusov, jeho meno a fotografie sú na minerálnych vodách, pánskych voňavkách, športovej obuvi. Z "Nakata - videohry" sa predalo niekoľko stotisíc exemplárov. Speňaženie mena, perfektné pestovanie imidžu je dielom aj manažéra Gordona Robina, ktorý "robil" aj pre skupinu Spice Girls. V Perugii sa predalo vyše 75 000 tričiek s jeho číslom a menom, čo je klubový rekord. Ázijskí futbalisti kupujú v Európe všetko s menom Nakata. Tričká, ponožky, nohavice, čiapky, rukavice, spodnú bielizeň hodinky či nálepky. Na zápasoch série A sedávalo v Perugii okolo 3000 Japoncov, mnohí si rezervovali víkendové lety z Tokia a Osaky do Perugie. Z obrovského virvaru sa mu nezatočila hlava, zostal skromným, príjemným a kultivovaným spoločníkom. Na tlačovkách odpovedá stručne a len na niekoľko otázok. Na súkromné otázky neodpovedá zásadne. Hidetoši je superhviezdou. Pre popularitu japonského futbalu urobil viac ako drahá japonská liga. Vďaka nemu sa v Európe už nik nad japonskými futbalistami neusmieva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa FIFA MAGAZINE

spracoval jmm

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 340
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 911
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 389
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu