BRATISLAVA (SME - pal) - Len čo včera ráno otvorili obchodný dom Tesco v Bratislave, pracovníčky oddelenia služby zákazníkom sa nezastavili a za ich chrbtami narastala hora reklamovaného tovaru - vianočných darčekov. Najviac bolo nevyhovujúceho textilu a hračiek. Nevhodná veľkosť, farba, chýbajúce súčiastky v stavebnici či bábika, ktorej nohy boli v škatuli len priložené. Dôvody reklamácie sú rôzne. Nevhodne vybraný tovar, duplicitné darčeky, chyby výrobkov. K pultu pristupuje pani s videokazetou. Synovec vraj takú už má, a preto by chcela naspäť peniaze. Dôvod na vrátenie peňazí to síce nie je, ale zákazníčka odchádza spokojná, aj s hotovosťou. V Košiciach je situácia podobná. "Najčastejšie sa reklamujú hračky. Ak chce zákazník tovar vymeniť, vybavia ho priamo v oddelení. Môže sa však stať, že si nevyberie, a vtedy mu vrátime peniaze," hovorí pracovníčka reklamačného oddelenia Tesca v Košiciach. V obchode s hudobnými nosičmi Bontonland v Prievidzi sa včera tiež stretli s množstvom reklamácií. "Chodia sem ľudia, ktorí dostali dva rovnaké dary. Vrátiť peniaze im nemôžem, ani ak reklamujú chybný tovar. A možnosť, že by ho úspešne vymenili, je asi jedna k tisícke. Kvôli počítaču sa musí zhodovať nielen cena, ale aj autor," uviedol predavač. V bratislavskom kníhkupectve Luxor uprednostňujú výmeny kníh pred vrátením finančnej hotovosti. Po vianočnom zhone vám dokonca vymenia aj zle vyskúšané topánky. "Vymenili sme aj topánky, ktoré boli malé. Keďže sme však nemali väčšie číslo, vrátili sme zákazníkovi peniaze," hovorí pracovníčka pokladnice v predajni obuvi Baťa. Podmienkou každej reklamácie je pokladničný blok.