ov alebo liniek voľne prístupných na internete. V tomto smere je pre firmy pôsobiace v e-biznise oveľa výhodnejšie inzerovať na internete ako napríklad v tlači, z ktorej sa o možnostiach nakupovania prostredníctvom globálnej siete dozvedelo iba 17 percent neskorších zákazníkov. Ešte horšie je na tom reklama v televízii (11 percent), rádiu a na billboardoch (obe po 4 percentá). Vyplýva to z marketingovej štúdie konzultačnej spoločnosti Andersen Consulting. Pri prieskume dokonca zistila, že primárnym faktorom určujúcim, na ktorej stránke e-klienti nakúpia, nie je cena (na tú sa predávajúci, paradoxne, vždy zamerajú), ale úspora času, pohodlie a bezpečnosť webstránky. Zdôrazňovanie nízkych cien nie je teda zárukou prilákania zákazníkov ani ich opätovnej návštevy. Šetrní on-line zákazníci posudzujú totiž komplexnú nákupnú skúsenosť - od prvého kliknutia myšou až po dodávku domov, ktorá by mala byť zahrnutá, samozrejme, v cene. Tento rok sa na vianočné nákupy do "obchodného domu internet" vybralo 82 percent skúsených surferov, pričom vlani to bolo iba 56 percent. Hoci táto štúdia vychádza z prieskumu trhu v Spojených štátoch, starý kontinent by mal v tomto smere Ameriku dobehnúť už o dva roky. (tv)