Hystéria prechodu na rok 2000 sa Slovensku vyhla

BRATISLAVA (SME - rf) - Kým vlády a oficiálne inštitúcie na celom svete informujú o probléme prechodu z roku 1999 do roku 2000, slovenské orgány chystajú len malú informačnú kampaň. Stav pripravenosti slovenských podnikov a inštitúcií a možnosti následkov

zlyhania počítačov prezentuje rada vlády pre informatiku na internete, televízia o tom odvysiela reláciu, pripravuje sa centrum, kde by sa mali na prelome rokov sústreďovať informácie o prípadných problémoch. Hlavné inštitúcie by mali byť na prelom rokov pripravené. Nepočíta sa s roznášaním letákov ani s masívnou kampaňou. "Zvažovali sme všetko možné, ale rozhodnutie padlo na informovanie prirodzeným spôsobom," hovorí člen komisie na prípravu prechodu na rok 2000 Igor Prívara. Pracovná skupina pripravuje pravidelné vydávanie tlačových správ do médií, od 1. decembra existuje bezplatná linka (0820 12 2000), na ktorej môžu občania získať informácie o pripravenosti Slovenska. Linka však neposkytuje technické informácie, ktoré sa priamo týkajú počítačov a programov. Ľudia vlastniaci doma počítače, ktoré ešte neboli otestované, či bez ujmy prežijú prelom rokov, by sa mali obrátiť na poradenské a softvérové organizácie. Oveľa masívnejšie sa rozhodla osloviť ľudí svojej krajiny susedná česká vláda. Jej snahy sa však stali terčom posmeškov mnohých médií, pretože vláda vynaložila niekoľko miliónov českých korún na výrobu štyroch miliónov letákov, ktoré si obyvatelia našli v poštových schránkach, pričom text na letákoch má vecné chyby. Ľudia v Čechách sa z letákov dozvedeli napríklad aj to, že na zimné obdobie stačí mať natankované pohonné hmoty v aute do polovice nádrže. V Čechách ani na Slovensku však nevzniká medzi ľuďmi z možného zlyhania počítačov a prípadných problémov žiadna panika, akú možno pozorovať v niektorých štátoch. Príprava ľudí - vytváranie zásob jedla, vody a podobne - je minimálna. (Viac na 2. strane)

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 594
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 326
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 138
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 349
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 881
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 879
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 375
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu