ŠTEFAN KLEIN, vedúci Katedry dizajnu VŠVU v Bratislave: "Niekto možno dizajn chápe len ako formálnu záležitosť, vtedy nie je pri výbere najdôležitejší. Ja ho však chápem komplexne, ako kombináciu využiteľnosti, formy a materiálu, a preto je pre mňa prioritný."
BOŘEK ŠÍPEK, český dizajnér a architekt: "Dôležité je, aby mal dizajn štýl. Dizajnér a architekt sú úplne odlišné profesie. V dizajne ide v prvom rade o balenie vecí, ktoré musia dostať určitú formu, no ja nikdy žiadne balenie nerobím. Samozrejme, dalo by sa povedať, že v architektúre ide o balenie funkcií, ale pre mňa je to kreativita priestoru. A za kreativitu priestoru považujem aj vázu. Tento priestor potom občas ponúkam trhu."
JAN SAUDEK, český fotograf: "Samozrejme, že je to iné, keď pijem svoje obľúbené červené víno z Chile značky Undurraga z ‘horčičáku‘, čo sa mi občas stáva po tretej fľaške, alebo zo secesného pohárika. Tým chcem povedať, že estetika úžitkového predmetu je veľmi dôležitá pre ľudský zážitok - napríklad z aktu pitia kvalitného moku. Jednoducho, dizajn určuje atmosféru."
PETER PIŠŤANEK, publicista: "Záleží na tom, čo to je. Priznám sa, že nemám vycibrený vizuálny vkus. Niekedy je dizajnom aj antidizajn. Napríklad v prípade aparatúry na domáce počúvanie. Dizajn môjho zosilňovača iste nenavrhovali takí skvelí dizajnéri, ako sú tí, čo navrhujú všelijaké bakelitové kompaktné dreky zvučných japonských značiek, ale o to viac srdca dali konštruktéri do elektrického zapojenia a technickeho riešenia. Keďže som nemajetný občan, iné dizajnérsky náročné výrobky nekupujem."
NATÁLIA HEJKOVÁ, reprezentačná trénerka basketbalistiek Slovenska a SCP Ružomberok: "Moje rozhodnutia ovplyvňuje dosť podstatne, veľmi rada napríklad navštevujem dizajnérske výstavy. Ak mám byť konkrétnejšia, v oblečení mám rada čiernu, ale s pestrými doplnkami, najradšej žltými. V byte uprednostňujem skôr klasiku, ale v niektorých prípadoch ju dopĺňam modernou, hoci extravaganciu príliš neobľubujem. Bližší je mi veselý južanský štýl - španielsky, ale predovšetkým mi imponuje taliansky vkus, ich výrobky sú pôsobivo elegantné, od áut až po módu. Naopak, nie je mi blízky škandinávsky dizajn, ktorý je veľmi populárny v Amerike."
IVAN ŠIMKO, poslanec SDK-KDH: "Závisí od toho, o čo ide. Ak kupujem výrobok, ktorý denne potrebujem, a poznám ho, tak som spravidla skôr konzervatívny a nový dizajn na mňa veľmi nepôsobí. Ak kupujem veci, ktoré nepoznám, do istej miery ma ovplyvní aj dizajn." (pf, kos, sp, pet)