dáva svojim objektom názvy podľa reálií hlavného mesta Slovenska - Bratislava, Dunaj, Klin, Medvedia. "Je to moja pocta rôznorodosti Bratislavy, v ktorej sa dá nájsť pitoreskná zmes baroka a modernizmu, ba aj socialistickej zástavby v Petržalke, no tá ma, pravdupovediac, príliš neoslovuje." V rámci spolupráce s Katedrou dizajnu Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave sa Eric Jourdan (1961) ako pedagóg školy výtvarných umení v Saint-Etiénne zúčastňuje na viacerých projektoch a výmenných stážach. V roku 1994 to bol napríklad projekt Nábytok, premiérovo vystavený na nitrianskom veľtrhu, pričom jedným z najväčších spoločných podujatí bola účasť slovenských škôl a dizajnu na Bienále dizajnu v Saint-Etiénne v novembri minulého roka. Tohto roku bol členom odbornej poroty v slovenskej súťaži o Národnú cenu za dizajn ‘99. "Myslím si, že predložené diela mali veľmi solídnu úroveň a bolo ťažké vyberať víťazov. Na základe tejto vzorky môžem skonštatovať, že medzi súčasným slovenským a francúzskym dizajnom niet veľkých rozdielov. Kreativita slovenských tvorcov je naozaj obdivuhodná. Problém vidím skôr v realizácii týchto nápadov do sériovej výroby. To je však už otázka kultúrneho, ale najmä ekonomického stupňa vývoja," vyznáva sa Eric Jourdan, ktorý pred šiestimi rokmi spolupracoval aj s najväčšou hviezdou francúzskeho dizajnu Philippom Starckom. "Zobral si ma do tímu na prípravu nového dizajnu pre firmu Thomson a hneď na začiatku nám povedal, čo od nás očakáva. Ponechal nám však pri práci voľnosť a dodržiaval pravidlá zmluvy, aj keď napríklad niektorý návrh nebol realizovaný. U neho som naplno pochopil dizajn ako fenomén nového milénia, ktorý je dôležitou súčasťou každodenného života. O Starckovi sa hovorí, že niekedy až exhibuje s tvarom. Pripúšťam, jeho návrhy sú niekedy až príliš hravé, no vždy sú funkčné. A preto tvrdím, že najdôležitejšou kvalitou dobrého dizajnu je slúžiť ľuďom." Ďalšími zaujímavými spoluprácami Erica Jourdana sú interiéry Centra dokumentácie v Múzeu dekoratívnych umení v Paríži a divadlo vo Fontainebleau (s Y. Le Jeunom). "I keď som nezávislým dizajnérom, rád pracujem v kolektíve. Môžem si konfrontovať svoje nápady a v neposlednom rade sa zvyšuje možnosť uplatnenia na spotrebiteľskom trhu. A to je pre dizajnéra nezanedbateľné."
ĽUDO PETRÁNSKY ml.