Pred Bratislavou vyrástol obrovský billboard

BRATISLAVA (SME - fw, pal) - Prvá reklamná plocha s veľkosťou tenisového ihriska vyrástla necelé tri kilometre pred Bratislavou pri diaľnici smerom do Trnavy. "Určite by sme chceli postaviť aj ďalšie. Na niektoré už máme povolenia, ale stavať začneme ...

BRATISLAVA (SME - fw, pal) - Prvá reklamná plocha s veľkosťou tenisového ihriska vyrástla necelé tri kilometre pred Bratislavou pri diaľnici smerom do Trnavy. "Určite by sme chceli postaviť aj ďalšie. Na niektoré už máme povolenia, ale stavať začneme až v budúcom roku. Je to náhrada za to, čo nám zoberú. Robíme len to, čo nám zákon povoľuje. Nemôžeme len tak sedieť, keď nám zakázali klasické billboardy," povedal Róbert Haramia, riaditeľ reklamnej agentúry, ktorá megaboard postavila. Reklamné agentúry sa rozhodli budovať takéto obrovské billboardy po novelizácii cestného zákona v minulom roku, ktorá zakázala v ochranných pásmach diaľnic a ciest prvej triedy umiestňovať akúkoľvek reklamu. Megaboard však stojí za ochranným pásmom diaľnice a tam je jeho umiestnenie legálne. Jeden zo zástancov zrušenia reklamy pri cestách, poslanec HZDS R. Hofbauer hovorí: "Mne neprekáža reklama ako taká. Pri cestách billboardy prekrývali dopravné značenie." Tento problém je vážny najmä v mestách, kde je na rozdiel od diaľnic množstvo dopravných značiek. Zákon však hovorí iba o ochranných pásmach komunikácií v nezastavaných územiach, netýka sa teda miest a obcí, a preto tam billboardy môžu zostať. Plochy väčších rozmerov, ako má klasický billboard, už u nás existujú, napríklad pri bratislavskom jazere Zlaté piesky, podobné sú aj pred Nitrou a Banskou Bystricou. V porovnaní s prvým megaboardom sú to však len chudobní príbuzní. Ďaľšou možnosťou, ktorú reklamné agentúry využívajú, je stavba billboardov v miestach, ktoré síce vyzerajú ako otvorená krajina, sú však určené na zastavanie. Aj tam zákon umiestňovanie reklamy dovoľuje. Niektoré zdroje pre SME uviedli, že až deväťdesiat percent reklamných zariadení najmä v hlavnom meste je nepovolených.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu