Na budúci rok sa verejná doprava ešte zhorší

BRATISLAVA (SME - rf) - Do nového milénia pravdepodobne vykročí Slovensko s redukciou železničnej dopravy. "Naozaj je reálne riziko, že železnice budú musieť redukovať ďalšie vlakové spoje nielen na vedľajších tratiach, ale aj na hlavných. Je to krajnosť,

" hovorí poslanec SDĽ Viliam Sopko. Hovorca Železníc SR Miloš Čikovský nepríjemnú informáciu potvrdil. Železnice musia rušením spojov reagovať na objednávku štátu, ktorá je v porovnaní s návrhom ŽSR o sedemsto miliónov nižšia. Objednávka štátu vzniká tým, že štát chce, aby železnice prepravovali vybrané skupiny obyvateľov so zľavami a štát má potom straty železníc z takejto prepravy preplácať zo štátneho rozpočtu. V rozpočte sa peniaze nenašli a Miloš Čikovský hovorí, že pre železnice by to znamenalo pokles objemu dopravných výkonov o 23,5 percenta a obmedzenie prevádzky osobnej dopravy na 45 tratiach. Zrušili by sa niektoré spoje mimo dopravných špičiek a málo využívané spoje. Viliam Sopko upozorňuje, že železnice možno budú musieť redukovať aj tatranské vlakové spoje. O nič lepšie na tom nie je ani autobusová doprava, v ktorej sú starosti s technickým stavom autobusov. "Napriek tomu, že v návrhu štátneho rozpočtu je účelovo určená čiastka 200 miliónov na obnovu autobusov, treba povedať, že je to veľmi malá suma. Okrem toho je už dnes autobusová doprava nedostatočná, pričom veľa ľudí nemá inú možnosť, ako cestovať autobusmi. Aj toto je príčina, že mnohí radšej berú podporu. Nielen pre vysoké cestovné, ale hlavne pre veľkú redukciu spojov," tvrdí V. Sopko, ktorý predpokladá v tomto roku zhoršovanie aj autobusovej dopravy. Dnes pravdepodobne neexistuje obec, do ktorej autobus nechodí, ale sú obce, do ktorých ide jeden autobus ráno, jeden na obed a jeden večer. Vodiči jazdiaci hlavne do koncových horských dedín sa okrem toho často stretávajú s problémami, ako sú defekty pneumatík, a v takých prípadoch chodia ľudia domov pešo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 549
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 246
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 010
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 087
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 936
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 828
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 440
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu