" hovorí poslanec SDĽ Viliam Sopko. Hovorca Železníc SR Miloš Čikovský nepríjemnú informáciu potvrdil. Železnice musia rušením spojov reagovať na objednávku štátu, ktorá je v porovnaní s návrhom ŽSR o sedemsto miliónov nižšia. Objednávka štátu vzniká tým, že štát chce, aby železnice prepravovali vybrané skupiny obyvateľov so zľavami a štát má potom straty železníc z takejto prepravy preplácať zo štátneho rozpočtu. V rozpočte sa peniaze nenašli a Miloš Čikovský hovorí, že pre železnice by to znamenalo pokles objemu dopravných výkonov o 23,5 percenta a obmedzenie prevádzky osobnej dopravy na 45 tratiach. Zrušili by sa niektoré spoje mimo dopravných špičiek a málo využívané spoje. Viliam Sopko upozorňuje, že železnice možno budú musieť redukovať aj tatranské vlakové spoje. O nič lepšie na tom nie je ani autobusová doprava, v ktorej sú starosti s technickým stavom autobusov. "Napriek tomu, že v návrhu štátneho rozpočtu je účelovo určená čiastka 200 miliónov na obnovu autobusov, treba povedať, že je to veľmi malá suma. Okrem toho je už dnes autobusová doprava nedostatočná, pričom veľa ľudí nemá inú možnosť, ako cestovať autobusmi. Aj toto je príčina, že mnohí radšej berú podporu. Nielen pre vysoké cestovné, ale hlavne pre veľkú redukciu spojov," tvrdí V. Sopko, ktorý predpokladá v tomto roku zhoršovanie aj autobusovej dopravy. Dnes pravdepodobne neexistuje obec, do ktorej autobus nechodí, ale sú obce, do ktorých ide jeden autobus ráno, jeden na obed a jeden večer. Vodiči jazdiaci hlavne do koncových horských dedín sa okrem toho často stretávajú s problémami, ako sú defekty pneumatík, a v takých prípadoch chodia ľudia domov pešo.