Prostriedky na propagáciu Slovenska klesajú

BRATISLAVA (SME - ru) - Za posledné dva roky klesli devízové príjmy z cestovného ruchu na Slovensku o takmer 30 percent. Podľa odborníkov, ktorí porovnávajú tieto ukazovatele so susednými krajinami, Českom, Maďarskom a Poľskom, je šokujúce, že trvalý ...

BRATISLAVA (SME - ru) - Za posledné dva roky klesli devízové príjmy z cestovného ruchu na Slovensku o takmer 30 percent. Podľa odborníkov, ktorí porovnávajú tieto ukazovatele so susednými krajinami, Českom, Maďarskom a Poľskom, je šokujúce, že trvalý a výrazný pokles devízových príjmov vykazuje len Slovensko, kým napríklad Maďari zaznamenali vzostup a Česi a Poliaci mali síce mierny pokles, ale u nich nejde o trvalý trend. Zainteresovaní v tejto súvislosti najviac poukazujú na slabú štátnu propagáciu a tvorbu imidžu Slovenska v zahraničí. Zatiaľ čo Maďari vynakladajú na tento účel ročne v prepočte 600 miliónov, Poliaci 650 miliónov a Česi 155 miliónov korún, Slovensko iba 38 miliónov, ktoré tento rok dostala Slovenská agentúra pre cestovný ruch. Všetky spomínané štáty majú v zahraničí vrátane zámoria vyše desať zastúpení - Maďari dokonca až 19 - len Slovensko nemá ani jedno. Podľa slov riaditeľa Slovenskej agentúry pre cestovný ruch Jána Bočkaja požiadala jeho agentúra na budúci rok o sto miliónov korún. Od roku 1996 jej rozpočet každoročne klesá o 10 percent. Ako povedal Bočkaj, "ministerstvo financií posunulo túto požiadavku príslušným ministrom, ktorí by to mali zariadiť v rámci svojich rozpočtov". Agentúra zastupovala v tomto roku Slovensko na jedenástich veľtrhoch (napríklad Maďarsko sa zúčastnilo na tridsiatich), ale len na dvoch z nich si mohla dovoliť spestriť svoju účasť aj ukážkou ľudových remesiel alebo slovenského folklóru. Na viac neboli financie. V budúcom roku sa chce agentúra najviac sústrediť na organizáciu 10. dunajskej burzy, ktorá sa bude po prvýkrát konať na Slovensku - v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 597
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 330
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 720
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 153
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 357
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 860
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 889
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 367
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu