"schwarzeneggrovitým" pokračovaním, Nová Romantica by ho priradila k úplne inej vlne, a keď potom producent, hudobný režisér i autor väčšiny nového repertoáru Andrej Turok začal podľa vzoru Pavarotti and Friends koketovať s hlavičkou Martin Babjak a priatelia, vraj mu iba povedal: "Čo blázniš? Veď mnohí, s ktorými budem spievať, ma ani nepoznajú. Možno sa s nimi ani v štúdiu nezoznámim, lebo na to nebude čas, a uvidíme sa len raz na koncerte. Nemôžeme to tak napísať." Až naďabil Turok vo svojich filozofických úvahách na Aristotela, jeho Poetiku, Politiku aj Rétoriku, a tak vznikol názov Poetica. "Je to slovo dekoratívne a, navyše, kompatibilné s líniou, v ktorej sme išli. Tretí diel by mohol byť Protetica, keď nám naši neprajníci dolámu ruky-nohy. Následne Dentica, keď aj zuby. Potom nejaká Erotica, prípadne Eroica," smeje sa producent a na otázku, či je teda nový album menej romantický, ale poetickejší ako minulý, reaguje: "Chceli sme, aby poslucháčom navodil predstavu hodinového duševného azylu a relaxu. Vďaka Martinovej dôveryhodnej interpretácii sú ľudia schopní uveriť, že v jeho prípade to nie je nejaká umelá hmota alebo kalkul gaunera, ktorý za normálnych okolností uvažuje v rovine gólov, bodov, peňazí a teraz sa ide hrať na poetickú dušu. Martin v skutočnosti taký je." Na textovú stránku však nový názov rozhodne kládol väčší dôraz. "Kým v romantike je podľa mňa čiastočne obsiahnutý agresívny moment, lebo romantický milovník má predsa len v sebe čosi z Casanovu, poetika mi pripadá ešte krehkejšia a subtílnejšia. A taký mal album aj byť."
Podieľalo sa na ňom desať speváckych hostí, ktorí budú stáť po boku Martina Babjaka aj dnes o 19.00 h na slávnostnom koncerte pre uzavretú spoločnosť v bratislavskej Redute. I. Bartošová, B. Basiková, K. Hasprová a D. Hůlka prídu s Babjakom už o 15.00 h na autogramiádu v megastore Bontonland na Michalskej ulici. Ďalšími šiestimi partnermi v duetách sú K. Gott, P. Dvorský, R. Müller, B. Haščáková, A. Danková a B. Balogh. Nahrávky využívali štandardnú rockovú rytmiku i počítačovú techniku a noblesný lesk im dodal moderne zaranžovaný zvuk symfonickej sláčikovej sekcie. Rozpočet celého projektu podľa slov producenta presiahol sumu tri milióny korún. "Hviezdne" stretnutia v štúdiu popisuje Martin Babjak ako príjemné zážitky. Hoci v časovom strese vyťažených interpretov a dokonca v nejednom prípade bez spoločného nahrávania singlových partov, vždy sa našla chvíľka na zoznámenie a krátky rozhovor. "Karel Gott si s nami dokonca potykal. Majstre sem, majstre tam, po chvíli mu to asi liezlo na nervy a povedal nám: Já jsem Karel. Nevedeli sme sa s tým vyrovnať, ale potom sme si pripili slivovicou Sisovice, ktorú mal Michal David v štúdiu od Sisy Sklovskej. Dala si vyrobiť vlastnú aj s etiketou. Samozrejme, že teraz mu nebudem hneď hovoriť: Nazdar, Karel. Tykať si treba s úctou," spomína Babjak. Svojskú príhodu zažil s Danielom Hůlkom. "Moja osemročná dcéra Andrejka ho strašne chcela vidieť a doma si vymyslela, že by ju mohol zobrať na ruky. Tak som sa ho spýtal, či by ju nezobral, lebo je vysoký, ale že keď sa mu nechce, môže trebárs povedať, že ho bolia kríže. Ledva som to dopovedal, schmatol ju, usmieval sa, hneď som ich odfotil, dal ju dole a bolo vybavené. Keď človek nemusí byť nenormálny, tak sa správa podľa toho, aký je. Viem, že ľudia by teraz čakali iné reči, lebo počuli, že ten je taký a tá je taká. Keď už ma niekto veľmi naťahuje, tak mu aj odpoviem: Áno, máš pravdu. Je to úplný blbec, namyslený, nedá sa s ním ani porozprávať. A ten človek sa tak poteší: Vidíš, je to pravda, čo som počul. Ja to však, samozrejme, hneď napravím. Poviem, že každý, s kým som sa pri nahrávaní stretol, bol úplne normálny človek ako každý."
DALIBOR HLADÍK