mestskej hromadnej dopravy si podľa Moravčíka vyžiada zásah do daňovej sústavy. Netýka sa to len hlavného mesta, ale všetkých miest na Slovensku, kde hromadnú dopravu majú. Po pripravovanom zvýšení cestovného už nebude možné získať viac peňazí od cestujúcich. Cestovné pokryje len 53 percent prevádzkových nákladov. "Zavedenie miestnej dopravnej dane podporuje premiér i ministerka financií," tvrdí Moravčík. Bude sa týkať právnických osôb, ktoré majú viac ako určený počet zamestnancov. O konkrétnom čísle sa rozhodne pri tvorbe zákona na budúci rok. Daň chcú zaviesť od 1. januára 2001 v rámci zmien v súvislosti s reformou verejnej správy. Podobný systém funguje vo Francúzsku. Príprava výstavby metra sa začne v roku 2001. Okrem už spracovaného projektu podá mesto na štátnu expertízu aj druhý projekt. Podľa neho by predpokladané náklady 30-40 miliárd korún na prvých jedenásť kilometrov podzemnej dráhy klesli na polovicu. Ak by na výstavbu metra prišli peniaze z deblokácie ruského dlhu, bolo by to podľa primátora Bratislavy vynikajúce. Mesto má záujem, aby vláda schválila jeho účasť na privatizácii letiska. Doterajší postup ministerstva považuje za nepružný. Pre rozvoj mesta sú momentálne najdôležitejšie cestné stavby a dokončenie cestnej siete. V roku 2002 bude dokončená výstavba diaľničného úseku, ktorý spojí diaľnicu D 61 z Trnavy s Einsteinovou ulicou v Petržalke, a potrebných premostení ciest. Po počiatočných problémoch sa začína aj výstavba úseku, ktorý spojí diaľnicu D 2 z Čiech s Mostom Lafranconi. Aj po dokončení tohto čiastočného obchvatu Bratislavy však budú na odbremenenie centra mesta nutné ďalšie projekty. Ich odhadovaná cena je 6 miliárd korún, prísľub podpory od vlády zatiaľ chýba.