poodtŕhali billboardy a zaniesli ich desiatky metrov ďaleko. Stáva sa to hlavne pri drevených konštrukciách pripevnených na ploty stavenísk. Obrazovku umiestnili na základe stavebného povolenia a pri stavebnom konaní investor predložil statický posudok. V minulosti na nej okoloidúci sledovali prenosy športových podujatí, napríklad posledné vystúpenie federálnej reprezentácie na majstrovstvách sveta v hokeji. Pri demontáži sa rozpadol rám obrazovky, jej nosná konštrukcia zostala pevne spojená s fasádou budovy. Posledným vlastníkom obrazovky bola Slovenská sporiteľňa. Podľa jej tlačovej tajomníčky Jany Ďuricovej sporiteľňa získala obrazovku na základe záložného práva. Po demontáži sa s ďalším využitím nepočítalo. "Obrazovka spadla, až keď bola 10 centimetrov nad zemou. O jej zlom technickom stave sme vedeli," dodala Ďuricová. Reklamné zariadenia pred inštaláciou posudzujú miestne úrady a starosta rozhoduje, či je potrebné stavebné povolenie - to vydáva príslušný okresný úrad. "Všetky veľké reklamné zariadenia prejdú kolaudáciou. Aby sme vydali povolenie na užívanie, nevyžadujeme len statické posúdenie, ale v prípade svetelných zariadení aj revíznu správu," povedala vedúca odboru životného prostredia Okresného úradu Bratislava I Dana Bubáková. Zákon nevyžaduje povolenie pri označeniach budov, ak nie sú reklamným zariadením. Aj v tomto prípade sa však veľké zariadenia dávajú skolaudovať. "Za kvalitu technického prevedenia zodpovedá zhotoviteľ. K všetkým strešným a fasádnym zariadeniam dávame robiť statický posudok, samozrejme nie pri výstrčke 50 krát 50 centimetrov," vysvetlil riaditeľ firmy vyrábajúcej svetelnú reklamu Ivan Klein. Problémy môžu nastať s menšími zariadeniami, ktoré sú umiestnené načierno. Často nie je jednoduché zistiť, či zariadenie bolo povolené, pretože povolenia môžu vydávať aj špeciálne úrady, napríklad železnice.