Grada Publishing
Cena: 176 Sk
Ako vyplýva z názvu publikácie, ide o súbor rád, ktoré by mali pomôcť spoločnostiam prezentovať sa. Nejedná sa však len o prezentácie spoločnosti, ale môže ísť aj o prezentácie osobné či rôzne videokonferencie a multimediálne prezentácie. Publikácia hneď v úvode uvádza dve pravidlá - stanoviť si cieľ, čo treba dosiahnuť prezentáciou, a investovať do úspešnej prezentácie. Pozornosť si zaslúži aj prezentácia názoru. Za prezentáciu možno pokladať aj aktívnu účasť na špecializovaných výstavách - u nás či v zahraničí sa snažíme davy ľudí prilákať a vnútiť im svoj tovar či služby, alebo aspoň dostať do povedomia značku firmy. Do podobnej kategórie patrí aj vystavenie stránok na Internete či elektronická pošta.
Zároveň sú tu aj rady pre mužov a ženy, ako majú prispôsobiť svoj zovňajšok i správanie dosiahnutiu vhodného dojmu a napokon aj celej prezentácie.
Autorka postupne prechádza osobnou prezentáciou, či už pri prvom stretnutí, hľadaní nového zamestnania, zvyšovaní platu. Pripája tiež zásady, ako postupovať pri písaní životopisu. Prezentácia názoru je tiež súčasťou firemnej-obchodnej prezentácie. Celá osobnosť sa nesmie s prezentovaným názorom rozchádzať. Svoj priestor tu dostáva aj obchodná prezentácia. Je veľmi náročná, pretože spája osobnú prezentáciu, prezentáciu názoru, produktu, služby a pod.
Veľmi cenné rady pridáva autorka v kapitole veľtrhy a výstavy. Do možných kategórií ako sa vhodne a predovšetkým odborne prezentovať na verejnosti patria aj vedecké prezentácie a konferencie.
Ďalšia kapitola prináša informácie o technike a najnovších technológiách, ktoré pomáhajú zdokonaľovať priebeh akýchkoľvek typov prezentácií. Jednotlivé zariadenia sú priblížené na fotografiách. Objavuje sa tu aj prezentačný príklad. Podstatná časť je venovaná aj Internetu a elektronickej pošte.
Svoj priestor tu má okrem iného aj samotná organizácia a metodológia. Začína sa návrhom na konanie prezentácie, ďalej finančným a personálnym zabezpečením, určením termínu a miesta konania. Pristavuje sa pri okruhu poslucháčov, ktorým bude určená, programom, výberom prednášajúcich. Možno tu nájsť a časť venovanú bezpečnosti informácií a autorským právam. (r)