diaľnic tak pôjde zo štátneho rozpočtu opäť oveľa viac ako na výstavbu bytov. Výstavba bytov sa však bude financovať cez stavebné a hypotekárne úvery hlavne z peňazí bánk. Na výstavbu diaľnic a ciest pôjde na budúci rok 8,7 mld Sk. Len o niečo menšiu sumu si chce štát na ich výstavbu požičať - malo by ísť o 8,3 mld Sk. Úroky z diaľničných úverov pritom už na budúci rok zaťažia Štátny fond cestného hospodárstva sumou 3,96 mld Sk, teda skoro polovicu toho, čo dáme na diaľnice. Vzhľadom na pokračujúce zadlžovanie sa bude tento trend aj ďalej prehlbovať a výdavky na úroky z dlhov budú tvoriť stále väčšiu časť výdavkov cestného fondu. Na výstavbu diaľnic, údržbu ciest a splácanie úrokov dá na budúci rok tento fond 15,6 mld Sk. Bytová výstavba, ktorá mala podľa predvolebnej rétoriky súčasnej koalície nahradiť výstavbu diaľnic, sa dočká z rozpočtu menšej podpory. Štátny fond rozvoja bývania plánuje poskytnúť pôžičky v objeme 2,38 mld Sk, na štátnu prémiu pri stavebnom sporení dá štát 2,6 mld Sk a na bonifikáciu úrokov z hypotekárnych úverov 100 miliónov. Suma, ktorá pôjde na byty, je však oveľa vyššia. V stavebných sporeniach sa totiž už minulý rok skončil prvý šesťročný cyklus, po ktorom sporiteľ môže nasporené peniaze spojiť so stavebným úverom a získať tak zdroje na výstavbu bytu. Výrazný efekt podpory výstavby sa však prejavuje aj pri hypotekárnych úveroch. Keďže štát dotuje časť úrokov vo výške 6 percent zo sumy úverov, 100 miliónov Sk, ktoré sú na tento účel vyčlenené, dokáže zabezpečiť poskytnutie úverov v objeme niekoľko miliárd. Pre štát je dôležité aj to, že sa hypotekárne úverovanie iba rozbieha. Ak napríklad niekto dostane úver až na konci júna 2000, bude platiť na budúci rok len polovičné úroky a polovičné budú aj náklady štátu na ich dotácie.
(O rozpočte a zadlžovaní viac na 21. strane)