Zahraniční vodiči zriedka platia diaľničné nálepky

BRATISLAVA (SME - tk) - Na Slovensku je už niekoľko rokov používanie vymedzených úsekov diaľnic podmienené úhradou vo forme zakúpenia diaľničnej nálepky. Od zavedenia tejto povinnosti sa však najmä zahraniční vodiči sťažujú na neexistenciu diaľničných ...

BRATISLAVA (SME - tk) - Na Slovensku je už niekoľko rokov používanie vymedzených úsekov diaľnic podmienené úhradou vo forme zakúpenia diaľničnej nálepky. Od zavedenia tejto povinnosti sa však najmä zahraniční vodiči sťažujú na neexistenciu diaľničných nálepiek na kratšie časové obdobie ako jeden rok. Neumožňuje to zákon. Podľa analýzy, ktorú vypracovala M.E.S.A. 10, centrum pre ekonomické a sociálne anylýzy, pre Združenie dopravcov Česmad Slovakia, trpí súčasný zákon nepremysleným riešením vymožiteľnosti tejto povinnosti. Tá sa považuje za priestupok a za jej nesplnenie môže byť vodičovi uložená pokuta vo výške dvojnásobku nezaplateného poplatku. Podľa zákona o priestupkoch sú vecne príslušné orgány na prerokovanie neplatenia diaľničných poplatkov okresné úrady, na území ktorých došlo k priestupku. To prakticky znamená, že povinnosť platiť diaľničné poplatky je najmä v prípade zahraničných dopravcov nevymožiteľná. Tí to veľmi dobre vedia, a preto je veľkou zriedkavosťou stretnúť na našich diaľniciach vozidlá iných štátov so slovenskými diaľničnými nálepkami. Podľa údajov Colného riaditeľstva SR vstúpi ročne na naše územie asi 100-tisíc kamiónov. Ak sa aj tento počet zníži z dôvodu opakovaného vstupu a možného (i keď málo pravdepodobného) nevyužívania diaľnic o 50 percent, tak celková strata pre štátny rozpočet predstavuje 200 mil. Sk. Pritom geografická poloha robí zo Slovenska v niektorých smeroch typicky tranzitnú krajinu. Podľa novej koncepcie spoplatnenia používateľov diaľnic sa od budúceho roku pripravuje ďalšie zvýšenie úhrad za diaľničné nálepky pre nákladné vozidlá. Navyše rozpätie od 3,5 tony do 20 ton sa rozdelí hranicou 12 ton na dve rozdielne hmotnostné kategórie. Na rok 2002 sa pripravuje ďalšie zvýšenie cien pre kategóriu vozidiel nad 12 ton až na 10-tisíc Sk, čo je oproti roku 1998 zvýšenie o 400 percent.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 499
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 182
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 700
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 808
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 993
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 597
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 778
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 496
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu