Ako sa v priebehu tohto roka vyvíja produkcia Volkswagenu Slovakia ?
"Dnes môžeme povedať, že rozpočet pre tento rok splníme a svojím spôsobom prekročíme. K dnešnému dňu sme vyrobili viac ako 100-tisíc vozidiel, výroba prevodoviek prekročila 300-tisíc kusov a vo výrobe komponentov sme v dvojdňovom predstihu oproti plánu."
Aká je situácia v investičnej výstavbe a v nábehu nových projektov?
"Dokončujeme prvú etapu lakovne, ktorá v dohľadnej dobe nabehne na skúšobnú prevádzku. Je veľmi dôležité, aby sme odstránili disproporciu v lakovaní a výrobe. Spustili sme aj novú karosáreň. V novom projekte výroby modelu Polo sa blížime k produkcii 300 kusov denne. Pracujeme aj na projekte závodu v Martine, kde v súčasnosti prebieha dobudovanie infraštruktúry a príprava tak, aby sme v najbližších mesiacoch spustili výrobu. V hodnotovom vyjadrení chceme v tomto roku presiahnuť produkciu 60 miliárd korún. To dosiahneme. V investičnej výstavbe sa nám v roku 1999 podarí realizovať viac ako 230 miliónov mariek.
Veľmi intenzívne pracujeme na štruktúre investícií pre budúci rok, ktorý by mal byť vzhľadom na očakávané programy zasa vyšší."
*Na priemyselnej produkcii Slovenska sa v letných mesiacoch prejavil pokles výroby Volkswagenu. Čím to bolo spôsobené ?
"Bolo to v prechodnej etape nábehu na model Polo v 25. týždni. Veľkú skupinu pracovníkov sme museli do tejto výroby presunúť, čím bola potlačená výroba ostatných modelov. Medzitým sme museli prijať 400 až 600 pracovníkov. Boli to v podstate technické problémy súvisiace s nábehom nového produktu. Dnes sme už Polo dostali takmer na hranicu 300 kusov, čo znamená, že výrobná krivka je vo fáze nábehu. Väčší podiel našej práce má vplyv na zahraničnoobchodnú bilanciu Slovenska. Za minulý rok sme dosiahli 9,3 mld Sk aktívneho salda vrátane dovozu veľkého množstva technológií. Do konca septembra tohto roku to už bolo 8,7 mld Sk."
Akú tendenciu majú dodávky komponentov od domácich slovenských výrobcov ?
"Za minulý rok z komponentov za 18 mld Sk, ktoré odobral koncern Volkswagen, až 14 miliárd predstavovali komponenty pre značku VW. Ostatok bol pre ďalšie koncernové značky. Oproti predošlému roku to predstavuje viac ako 30-percentný nárast. Rastový trend očakávam aj tento rok. Koncern dodávateľom pomáha aj formou školení."
V akom štádiu sú prípravy na výrobu terénneho vozidla?
"Vedenie koncernu sa rozhodlo pre Bratislavu. Rozhodujúci bude budúci rok. Musíme zvládnuť technickú prípravu a investičný proces. Pripravujeme aj personál. Bude to znamenať zásadné zvýšenie produkcie".
TOMÁŠ KUČA