Pred niekoľkými týždňami sme na stránkach Kariéry predstavili čitateľom nový projekt združenia personálnych spoločností Management Partners Group pod názvom MPG 2000 najmä z pohľadu ľudí, ktorí si hľadajú nové zamestnanie. Výkonný riaditeľ združenia Ing. Luboš Sirota nám bližšie priblížil projekt aj zo strany firiem, ktoré využívajú služby poskytované personálnymi spoločnosťami.
Komu je projekt určený a ako sa doňho možno zapojiť?
"Projekt MPG je skutočne určený nielen pre ľudí, ktorí majú záujem zmeniť alebo nájsť si zamestnanie, ale aj pre firmy, ktoré v minulom období patrili k rozhodujúcim partnerom niektorej spoločnosti pôsobiacej v združení Management Partners Group. Práve týmto klientom sú v týchto dňoch distribuované karty klientov spolu s podrobnými katalógmi personálnych služieb, spojené s prezentáciou projektu."
V čom spočíva rozdiel v poskytovaní služieb vašim združením a inými personálno-poradenskými spoločnos-ťami, ktorý sa premieta aj do projektu MPG 2000?
"Základný rozdiel je v komplexnosti poskytovaných personálnych služieb a v tzv.programe benefitov, v rámci ktorého môžu klienti-firmy využívať množstvo bezplatných služieb, vhodne dopĺňajúcich základnú ponuku, založenú na inej forme komunikácie, než na akú boli pri komunikácii s personálnou agentúrou doteraz zvyknutí. Management Partners Group dnes pre svojich klientov poskytuje 23 veľmi precízne rozpracovaných personálnych služieb, zameraných najmä na vyhľadávanie a výber pracovníkov, personálny lízing, tréningy, tvorbu rôznych personálnych systémov, mzdové, pracovno-právne a personálne poradenstvo."
Aké konkrétne služby budete v rámci spomínaného programu benefitov pre vašich klientov poskytovať a odkedy?
"Program benefitov v celej šírke sprístupníme klientom od 1. januára 2000. Karta klienta umožní jej držiteľovi realizovať pre svoje potreby činnosti, ktoré boli doteraz výlučnou, starostlivo stráženou doménou jednotlivých personálnych agentúr.
Jednou z nich je napríklad možnosť vstúpiť prostredníctvom internetu do tzv. verejného segmentu našej personálnej databázy a v režime on-line pomocou veľmi pohodlného filtrovania zrealizovať vlastný predvýber vhodných kandidátov. Tento spôsob umožňuje klientovi lepšiu orientáciu na trhu pracovnej sily, zlacňuje celý výberový projekt a umožňuje mu presvedčiť sa, že mu v oblasti vyhľadávania pracovníkov máme naozaj čo ponúknuť. Samozrejme, že na Internete nie sú prístupné tie informácie o registrovaných kandidátoch, ktorými by sme mohli porušiť zákon o ochrane osobných údajov. Prostredníctvom Internetu sa k naším klientom dostávajú aj všetky vzory pracovnoprávnych dokumentov, ako aj automatická ponuka novoregistrovaných kandidátov, ktorí spĺňajú požiadavky klienta, napr. v oblasti tzv. úzkoprofilových pracovných pozícií. Súčasťou tejto flexibilnej a modernej komunikácie je možnosť objednávania si niektorých vybraných služieb, pri ktorých rozhoduje aj rýchlosť, prostredníctvom Internetu alebo cez tzv. horúcu linku, ktorá je klientom k dispozícii 12 hodín denne, a to aj cez víkendy. Túto formu je možné využívať napr. pri personálnom lízingu, najmä pri rýchlom záskoku za vlastných zamestnancov."
Do programu benefitov však určite nepatrí len Internet, aj keď určite aj v oblasti poskytovania personálnych služieb, najmä pri hľadaní zamestnania, jeho význam rastie.
"Internet je prostriedok, cez ktorý sa bude nakupovať stále viac druhov tovaru, ale aj služieb. Napriek tomu, že personálne poradenstvo je veľmi konzervatívna oblasť, nedá sa tomuto trendu vyhnúť, a preto venujeme toľko pozornosti práve tejto komunikácii, napr. aj formou vydávania vlastného internetového časopisu pre ľudí hľadajúcich prácu, pod názvom Kariéra s MPG.
Okrem internetu ponúkame našim klientom aj tzv. modulárnu spoluprácu na personálnych projektoch. Znamená to, že nar. v oblasti vyhľadávania a výberov nových pracovníkov sme celý výberový proces rozdelili do niekoľkých samostatných modulov a je na klientovom rozhodnutí, ktorú časť z tohto procesu chce zrealizovať sám a ktorú v spolupráci s naším združením.
V prípade záujmu vieme pre klienta zabezpečiť monitoring personálnej inzercie, následne pre neho zabezpečiť inzertný servis, potom zrealizovať predvýber prihlásených kandidátov, personálny screening zameraný na osobnostné predpoklady kandidátov a bezplatný tréning vybraného kandidáta, zameraný na rozvoj niektorých jeho nadodborných zručností. Aj takto môže pre klienta vyzerať spolupráca pri získaní špičkového odborníka."
Aký bude ďalší postup pri zavádzaní tohto projektu? Ste pripravení zvládnuť aj prípadné problémy, ktoré zo sebou prináša presadenie každej novej myšlienky?
"Na príprave projektu sme pracovali viac ako rok, a preto tých problémov neočakávame až tak veľa. Do jeho spustenia, ktoré sa uskutoční slávnostne formou Dňa otvorených dverí do MPG 2000 12. januára 2000, zostáva ešte pár týždňov, a preto verím, že všetkých návštevníkov privítame naozaj dobre pripravení.
O prvé výsledky z pôsobenia projektu medzi klientmi, ale aj záujemcami o zamestnanie by sme sa radi podelili s účastníkmi konferencie Nové trendy v personálnom manažmente 2000, ktorej 6. ročník pripravuje na marec 2000 pod záštitou ministra práce, sociálnych vecí a rodiny. Verím, že budú priaznivé." (r)