Nemáme 100 miliónov na druhé kolo, tvrdil Kučma

Ukrajinské prezidentské preteky vrcholia a na ich čele je sebaistý Leonid Kučma, veriaci vo svoje druhé volebné víťazstvo. Ústredná volebná komisia pripomína, že kampaň poznačili neférové praktiky. „Bolo tu obrovské množstvo špinavého materiálu,“ povedal

na včerajšej tlačovej konferencii jej predseda Mychajlo Ryabec. „Ľudia zachádzajú za hranice dovoleného a mnoho z nich sa bude hanbiť pozrieť druhému do očí po tejto špinavej agitácii.“ O Kučmovi sa predpokladá, že v prvom kole získa leví podiel hlasov, nebude ich však zrejme dosť na to, aby vyhral už v prvom kole. Prezident však nestráca nádej. „Všetko by sa malo vyriešiť v prvom kole. V rozpočte nie je ďalších 100 miliónov hrivien (22 miliónov dolárov) na druhé kolo,“ povedal vo štvrtok novinárom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Napriek predvolebnému kydaniu bahna na konkurenciu o obvineniach z manipulácie médií predseda volebnej komisie Ryabec sľúbil slobodné a spravodlivé voľby a odrazil sériu otázok týkajúcich sa porušovania pravidiel. „Tieto volebné bakchanálie by mali byť pre nás poučením, že musíme prijať normálny nový zákon, podľa ktorého budú všetci účastníci procesu zodpovední za svoje činy,“ povedal. „O akom falšovaní môže byť reč, keď volebné komisie sú tvorené na 98 percent zo zástupcov prezidentských kandidátov?“ povedal a dodal, že takéto chýry šíria tí, ktorí miatli hlasovanie v minulosti.

Na televíznych obrazovkách a v rozhlase dominoval pred voľbami jediný kandidát - Leonid Kučma, v početných predvolebných šotoch a reláciách oslavovaný ako garant stability a prosperity. V médiách, ktorých väčšinu kontroluje skupina podnikateľov blízka súčasnému prezidentovi, dostávali opoziční kandidáti minimálny priestor a spravidla boli terčom kritiky. Pokus televíznej stanice 1+1 o päť diskusných večerov so všetkými kandidátmi v pondelok stroskotal. Moderátor relácie Viačeslav Pichoušek svoju úlohu zvládol uspokojivo, ale napätie a stres nevydržalo jeho srdce. V štúdiu ho na konci poldruhahodinovej relácie Epicentrum museli ošetriť a následne hospitalizovať. Jedinou „diskusnou reláciou“, avšak s jediným kandidátom, tak zostali Večery s prezidentom v štátnej TV Prvá národná. Neznámi „moderátori“ boli voči Kučmovi absolútne nekritickí a kládli podlízavé otázky. Celá relácia pripomínala atmosféru 70. rokov.

SkryťVypnúť reklamu

(REUTERS, TASR)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 516
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 186
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 701
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 826
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 980
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 676
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 786
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 487
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu