Na Slovensku sa predstavilo mínus tretie číslo Neonu

Neon sa zrodil počas leta plného očakávania globálnej katastrofy a sklamania ľudstva zo zatmenia Slnka, ktoré žiadnu pohromu neprinieslo. Bude sa dať čítať ako kniha, od prvej po poslednú stránku. Ambicióznu kultúrnu revue stvoril Martin Pluháček, otec ..

Neon sa zrodil počas leta plného očakávania globálnej katastrofy a sklamania ľudstva zo zatmenia Slnka, ktoré žiadnu pohromu neprinieslo. Bude sa dať čítať ako kniha, od prvej po poslednú stránku. Ambicióznu kultúrnu revue stvoril Martin Pluháček, otec úspešného brnianskeho vydavateľstva Petrov, pri pôrode mu asistoval Michal Viewegh i ďalšie hviezdy českého literárneho neba. Odmietnutím štátnych dotácií sa novorodený časopis rozhodol prilákať sponzorov i predplatiteľov len svojou kvalitou a originalitou. S heslom Kultivovaná, inteligentná zábava propagátori Neonu v priebehu posledných dvoch týždňov precestovali na červenom doubledeckeri všetky veľké české mestá. Osemtisíc výtlačkov tohto prvého nultého čísla, označeného ako -3, distribuujú zdarma. Skutočný rozbeh čaká Neon od nového tisícročia, o plánovanú žánrovú pestrosť desiatky čísel do roka sa postará elita českej kultúry. Dado Nagy a Ján Štrasser sú prvými slovenskými prispievateľmi, ale Martin Pluháček verí, že na spoluprácu s Neonom zláka ďalších „ctihodných a obdivuhodných mužov a ženy“. Okrem tlačeného časopisu smeruje projekt Neon k multimedialite. Elektronická verzia revue na internete znamená len prvý krok, od roku 2000 sa k nej má pripojiť aj spolupráca s éterom (Český rozhlas, stanica Vltava) a televíziou (ČT 2). Cena výtlačku je 100 Kč a slovenskí záujemcovia sa s Neonom môžu stretnúť prostredníctvom kníhkupectva Artforum. Čierny kôň Neonu Michal Viewegh v prvom, teda mínus treťom čísle ponúka Príručný slovníček pre začínajúcich spisovateľov. Cituje literárnu kritiku, ktorá ho označila za „popredného predstaviteľa takzvaného autorského hovadizmu, génia priemernosti, využívajúceho primitívne pudy čitateľských más na vlastné obohatenie“ a Pluháčkovi dáva lichotivý prívlastok „Viktor Kožený českej literatúry“. Stvoritelia nového časopisu Neon sa preto rozhodli bojovať činom a ponúkajú „iba“ kultúru ako plnokrvnú zábavu v podobe šikovnej, dobre robenej publicistiky s výnimočnou grafikou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

BARBORA OBUCHOVÁ

(Autorka je publicistka)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 541
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 232
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 983
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 009
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 950
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 822
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 453
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu