BRATISLAVA (SME - tk) - Grafobal, a. s. Skalica, výrobca obalov z hladkej lepenky, vlnitej lepenky a ostatnej polygrafickej produkcie, ukončil vnútornú prípravu na prechod do roku 2000. V informačných systémoch a v pevných programoch zabudovaných do výrobných, ovládacích, kontrolných, meracích a ostatných strojov a zariadení má podľa Antonína Kadlčka, obchodného riaditeľa Grafobalu, vyriešené vyjadrovania dátumu v kritických obdobiach nového roka. „Špeciálny tím sa však problémom Y2K vrátane plánovania riešenia núdzových situácií aj naďalej zaoberá. Cieľom je zabezpečiť nepretržitý chod Grafobalu, takisto predísť omeškaniu dodávok materiálov a služieb,“ dodal A. Kadlček.
Za prvých deväť mesiacov tohto roku dosiahla spoločnosť celkové výnosy viac ako 1 mld Sk, boli však viac ako 100 miliónov Sk nižšie ako za rovnaké obdobie minulého roku. Tržby z predaja vlastných výrobkov a služieb dosiahli hodnotu 948,2 mil. Sk, pridaná hodnota dosiahla takmer 300 mil. Sk. Viac ako polovicu produkcie (54 %) predáva Grafobal na domácom slovenskom trhu, 17 percent v Českej republike a takmer 30 percent predáva v ostatnom zahraničí.