Zaiste aj mnohí fanúšikovia tímu z talianskeho Maranella zostali prekvapení výrokom odvolacieho súdu Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA), ktorý zamietol diskvalifikáciu oboch vozidiel Ferrari na Veľkej cene Malajzie (17. októbra) a ponechal v platnosti výsledky, ako ich dosiahli na dráhe: Eddie Irvine z V. Británie vyhral pred Nemcom Michaelom Schumacherom a Mikom Häkkinenom (McLaren-Mercedes). Päť nezávislých sudcov v Paríži dospelo k rozhodnutiu, že aerodynamické bočné spojlery, tzv. deflektory, boli v rámci povolenej tolerancie 5 milimetrov. Podľa prezidenta FIA Maxa Mosleya vraj v Malajzii nikto nemal dostatočne presné zariadenie, a tak tím Ferrari akceptoval rozhodnutie o širších deflektoroch na svojich autách. Technickí delegáti namerali v Sepagu odchýlku 10 milimetrov. V Paríži už mali iné pravítko… Všetko je dnes inak: Mika Häkkinen nie je vedúcim pretekárom celkového poradia, nie je istým majstrom sveta pred poslednými pretekmi v Japonsku. Niet pochýb, že rozhodnutie nezávislého súdu smeruje k tomu, aby aj záverečné preteky 16-dielneho seriálu v závere tohto týždňa v Suzuke boli napínavé a pritiahli pozornosť fanúšikov na celom svete. Zákon biznisu prevýšil športové reguly. V kolotoči F 1 sa presýpajú milióny dolárov, a tie rozhodujú. Zákon spravodlivosti by fungoval, keby nadchádzajúce nedeľňajšie preteky v Japonsku vyhral Häkkinen, obhájil by tak vlaňajší titul majstra sveta a na všetky pochybnosti z Malajzie by sa časom mohlo zabudnúť. Môže i nemusí sa to stať. Nabudúce bude možno jednoduchšie, ak majstra sveta v tomto cirkuse vyhlásia dopredu. ONDREJ GAJDOŠ