Šesť miliárd ľudí nie je dôvod na oslavu

Na Zemi v súčasnosti hladuje 850 miliónov ľudí. Pre viac ako 200 miliónov detí je hlad bežnou skúsenosťou. V rozvojovom svete je každé tretie dieťa pod päť rokov podvyživené. Takmer 1,3 miliardy, čiže viac ako pätina ľudí, nemá prístup k zdravotne vyhovuj

úcej pitnej vode a 1,9 miliardy nemá sanitárne zariadenia. V rozvojovom svete zomierajú každoročne štyri milióny malých detí na choroby zo znečistenej vody. Jedno z desiatich detí na svete je postihnuté a nemôže sa plnohodnotne zúčastniť bežného života. Viac ako miliarda ľudí, zväčša detí, nemá primeraný domov - býva v slamoch a chatrčiach. Takmer miliarda dospelých ľudí je negramotná. Zo zdrojov organizácie UNICEF vyplýva, že viac ako sto miliónov detí nenavštevuje základnú školu. Tam, kde sa naliehavo ráta s detskou prácou v domácnosti a školné je neúnosne vysoké, najviac trpia dievčatá. Dve tretiny z celkového množstva negramotných tvoria ženy. Priemerne 250 miliónov detí z rozvojových krajín vo veku medzi 5 až 14 rokov pracuje. Asi 120 miliónov 5- až 14-ročných detí pracuje na plný úväzok, okolo 130 miliónov na čiastočný úväzok. Údaje UNICEF-u hovoria o šokujúcom množstve - milióne detí, ktoré každoročne zavlečú do sex-biznisu a pornografie. Najmä v posledných rokoch po rozpade Sovietskeho zväzu stúpa obchodovanie s deťmi smerom z Východu na Západ a do USA. Tisíce malých detí stráca každoročne meno a národnosť pri obchodovaní a nelegálnej adopcii. Asi sto miliónom detí chýba dokumentácia vlastnej existencie. Od roku 1945 zomrelo vo vojnách a v konfliktoch dvadsať miliónov ľudí. Osemdesiat percent z nich boli ženy a deti. Je to dôsledok skutočnosti, že muži z dedín a miest idú bojovať a útočníci medzitým plienia dediny, kde sú len ženy a deti (hlavne v Afrike). Do roku 2000 bude na svete 5 miliónov sirôt v dôsledku ochorenia AIDS. V dôsledku tehotenstva a pôrodu zostáva v rozvojových krajinách až štvrtina žien invalidná. Posledné zistenia uvádzajú, že 600-tisíc žien každoročne zbytočne zomiera v dôsledku materstva. 140 000 z nich jednoducho vykrváca, zatiaľ čo ich rodina bezvýsledne hľadá pomoc. 75 000 žien si privodí smrť pokusom o potrat: niektoré užijú lieky, iné sa podrobia surovej masáži, množstvo z nich je zmrzačených primitívne použitou pletacou ihlicou či vešiakom na šaty, ktoré majú prerušiť tehotnosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

(rf)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 541
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 232
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 983
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 009
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 950
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 822
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 453
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu