pre SME podpredseda predstavenstva a prezident Matadoru Jozef Vozár. Matador-Omskšina je spoločný podnik slovenského Matadoru a ruskej spoločnosti Omskšina, kde má každý z akcionárov 50-percentný podieľ. Matadoru prospela aj zmena väčšinového akcionára domácej Omskšiny, kde viaceré banky vystriedal ropný gigant Gazprom. „Začíname rokovania o výmene našej produkcie za plyn a iné komodity používané v gumárenskom priemysle ako syntetický kaučuk a sadze. Mohli by sme ich vymieňať za veľmi žiadané osobné radiálne plášte.“
Plánovaný nárast produkcie v ruskom závode súvisí predovšetkým s rozbehom linky na výrobu 100-tisíc áut Škoda Felicia ročne. Ruská vláda si dala požiadavku, aby čo najväčšie množstvo komponentov pochádzalo práve z ruskej produkcie. Z toho vyplýva aj plánovaná dodávka plášťov z Matadoru-Omskšina. „Zrejme budeme výhradným dodávateľom, pretože vzhľadom na podmienky Škody Mladá Boleslav neprichádza do úvahy iný domáci výrobca,“ dodal. Výhodou ruskej produkcie v porovnaní so Slovenskom sú predovšetkým o 30 percent nižšie výrobné náklady. Pneumatiky vyrobené v Ruskej federácii dodáva Matador aj ruskej automobilke Lada Togliatti, exportujú sa však aj na trh Veľkej Británie a Slovenska. Preniknúť na ruský trh sa snažia aj ďalšie európske, ale predovšetkým juhoázijské spoločnosti. Vzhľadom na možnosť výmenného obchodovania, ako aj znalosti ruského trhu z minulosti je Matador vo výhode. „Okrem toho 300-tisíc radiálnych plášťov vyrábame v režime zušľachťovacieho styku, čo znamená, že suroviny dovezené na ich výrobu sú bez colnej záťaže. Využívame aj regionálne daňové zvýhodnenia na podporu prílevu zahraničného kapitálu v regióne Omska,“ ukončil J. Vozár.