Zatiaľ čo v ankete Slovenskej filmovej a televíznej akadémie zvíťazil Martin Šulík, ktorý mal všetky svoje štyri filmy v prvej desiatke (Záhrada, Všetko, čo mám rád, Neha a Orbis Pictus), a akademikom učaroval aj Dušan Hanák (Papierové hlavy a Súkromné životy), komerčne najúspešnejším slovenským režisérom deväťdesiatych rokov sa stal Dušan Rapoš. Jeho Fontánu pre Zuzanu 2 s neuveriteľným počtom 343 206 divákov z trónu v dnešných časoch - keď už desatina tohto počtu sa považuje za úspech - tak skoro nik nezosadí. Prekvapujúco druhá priečka patrí jeho Suzanne a Fontána pre Zuzanu 3 sa hneď po premiére dostala na sedemnástu priečku najnavštevovanejších slovenských filmov deväťdesiatych rokov. Po deviatich týždňoch je už štvrtá a ak sa situácia dramaticky nezmení, Dušan Rapoš bude mať všetky tri svoje filmy na „stupňoch víťazov“. Pohľad na prvú desiatku najnavštevovanejších slovenských filmov deväťdesiatych rokov len potvrdzuje, ako sa líši pohľad kritika a diváka - Martinovi Šulíkovi a jeho Záhrade totiž v návštevnosti patrí až desiata priečka. Druhým divácky najúspešnejším slovenským režisérom deväťdesiatych rokov je prekvapujúco Stanislav Párnický s dvoma filmami v prvej desiatke. A tu je desať najnavštevovanejších slovenských filmov 1990-1999. 1. Fontána pre Zuzanu 2 (1993, Dušan Rapoš); 2. Suzanne (1996, Dušan Rapoš); 3. …kone na betóne (1995, Stano Párnický); 4. Fontána pre Zuzanu 3 (1999, Dušan Rapoš); 5. Lepšie byť bohatý a zdravý ako chudobný a chorý (1992, Juraj Jakubisko); 6. Vášnivý bozk (1994, Miro Šindelka); 7. Šípová Ruženka (1990, Stano Párnický); 8. Na krásnom modrom Dunaji (1994, Štefan Semjan); 9. R.S.C. (1990, Dušan Valent) a na desiatom mieste Záhrada (1995, Martin Šulík) so 49 011 divákmi. MIRO ULMAN
(Autor je filmový publicista)