DV-2S. Ten je podľa odborníkov vo svojej triede svetovým unikátom. „Riadna zmluva by mala byť podpísaná už začiatkom budúceho roka. PS a Rolls-Royce budú v tomto projekte exkluzívnymi partnermi, čo znamená, že bez súhlasu jednej zo strán nebude možné v projekte pokračovať s iným výrobcom,“ povedal Paul. M. Kaye, riaditeľ Rolls-Royce pre strednú a východnú Európu. Spoločný projekt je zameraný na prispôsobenie doteraz vyrábaného motora DV-2 západným normám. S tým je spojená aj následná certifikácia, ktorej cenu odborníci odhadujú na viac ako 60 miliónov dolárov. Celkovú finančnú potrebu, konkrétne podmienky zmluvy, ako aj časový harmonogram celého projektu P. M. Kaye zatiaľ neupresnil s odôvodnením, že vzhľadom na rozpracovanosť kontraktu by išlo iba o hrubo odhadnuté čísla. Podrobnosti budú známe až po sérii ďalších rokovaní s predstaviteľmi považskobystrických strojární, ako aj zástupcami slovenskej vlády. Potreba modernizácie je spojená so záujmom Považskej Bystrice dodávať motory na pripravovaný projekt taliansko-ruského cvičného lietadla JAK/AEM-130 pre talianskeho výrobcu Aermachhi. „Samozrejme, nevylučujem použitie motora aj v iných lietadlách, konrétne kontrakty zatiaľ nemáme. Ide však o široko využiteľný agregát,“ dodal. Potrebu modernizácie už dávnejšie avizoval aj Slovenský plynárenský priemysel, ktorý ho chcel využiť na pohom kogeneračných jednotiek paroplynového cyklu.
Výroba leteckých motorov v Považskej Bystrici je pre nezáujem už štyri roky pozastavená. Spoločnosť sa snaží profitovať iba z údržby motorov doterajších zákazníkov (Armády SR, ČR, Egypta a Tuniska). Na udržanie aspoň minimálnej prevádzky bol navrhnutý náhradný program vo forme výroby náhradných súčiastok pre plynové turbíny a práce na povrchovej úprave pre automobilku Volkswagen. PS-letecké motory vznikli v roku 1997 ako stopercentná dcérska spoločnosť Považských strojární. Divízia sa zameriava na vývoj, výrobu, opravy a servis leteckých motorov. Zamestnáva 417 ľudí.