nej podobe, majiteľ novej Škody Felicia s naftovým motorom 1,9, ktorá stojí 329-tisíc korún, zaplatí rovnakú daň ako majiteľ najluxusnejšej verzie Audi A8 2,5 V6 TDI quattro, ktorého cena sa začína na 2,3 milióna a s dodatočnou výbavou môže ľahko prekročiť 4 milióny. „Zdaňovaním motorových vozidiel chceli urobiť hlúposť, a ešte aj to dokázali pokaziť,“ hovorí ekonóm, ktorý nechce byť menovaný. Samotné zdaňovanie automobilu, ako vlastníctva človeka, prirovnal k zdaňovaniu nosenia tenisiek, pretože tie človek takisto vlastní. V návrhu ministerstva financií sa uvádza, že za nové auto s objemom motora 1801 až 2500 cm3 bude musieť jeho majiteľ v prípade schválenia tejto dane zaplatiť desaťtisíc korún ročne. Čím však bude auto staršie, tým bude menšia daň. Za auto staré štyri až osem rokov, ktoré má objem motora 1801 až 2500 cm3, zaplatí jeho majiteľ 6500 korún ročne a za staršie ako osem rokov s rovnakým objemom motora ročne 3300 korún. Ide teda o opačný postup ako vo vyspelých krajinách, kde sa snažia staršie autá z bezpečnostných aj ekologických dôvodov dostať mimo prevádzky. U nás budú zvýhodňovaní práve majitelia starších vozidiel - menej bezpečných a viac znečisťujúcich. Podľa objemu motora sú u nás odstupňované aj sadzby za zákonné poistenie (navyše bez zliav za bezškodovú prevádzku) a diaľničné poplatky.