a čipových kariet ušetria dve koruny a za lístok zaplatia 8 korún. Trnavská MHD je odkázaná len na štátne dotácie, mesto sa na jej financovaní nepodieľa. „Mesto jednoducho nemá ďalšie financie na dotovanie štátneho podniku. Pred časom Slovenská autobusová doprava (SAD) v Trnave chcela, aby mesto vykrývalo stratu zo zliav v MHD, ale nevedela ju vyčísliť. Dávať peniaze na finančne neprehľadné projekty by asi nebolo príliš rozumné,“ povedal pre SME Pavol Tomašovič z Metského úradu v Trnave. Cestovné v MHD plánuje zvýšiť aj Slovenská autobusová doprava Senica, termín a novú cenu cestovného lístka zatiaľ tamojší okresný úrad neurčil. Seničania tak budú naďalej cestovať za doterajších päť korún. V pláne nie je ani rušenie či obmedzovanie niektorých mestských liniek z finančných dôvodov. SAD obmedzila len jednu školskú linku z dôvodu presťahovania strednej školy podnikania zo Senice do susedného Holíča. Päť korún zaplatí zatiaľ aj cestujúci v Hlohovci. V opačnom prípade by sa pravdepodobne začalo o zvýšení cestovného i redukcii liniek uvažovať. Na financovaní MHD sa má v priebehu tohto mesiaca dohodnúť aj piešťanská SAD s tamojším mestským úradom. Mesto Piešťany by sa malo finančne zúčastňovať na vykrývaní ekonomicky „prázdnych“ spojov, ktorými sa prepravujú väčšinou dôchodcovia, cestujúci zadarmo. Linky sa však rušiť ani redukovať nemajú a Piešťanci za cestovný lístok zaplatia doterajších šesť korún. Za nezmenených šesť korún sa naďalej cestuje v Galante a Dunajskej Strede. Najlepšie sa žije obyvateľom v Skalici, ktorí problémy s mestskou dopravou vôbec nepoznajú. Tu totiž mestskú hromadnú dopravu nemajú.